Gå til innhold

Lokal Disk C > Lokal Disk D

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har en PC med en hardisk på 250 GB, foruten Lokal Disk C, som er på 50GB.

En ting jeg lurer på er følgende; alt jeg lagrer på maskinen eller laster ned, legger seg inn på Lokal Disk C. Og der er det bare 50Gb så den er helt full nå, og jeg får ikke lasta ned noe mer. Jeg har prøvd å legge noe fra C over til D, uten hell. Kanskje dere kan hjelpe meg?!

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disken din er klin full så må du begynne å frigjøre plass med å enten slette eller komprimere filer. Shift+delete fjerner filer uten å flytte dem til søppelkassa.

Hvis du har Vista eller win 7 så kan du også flytte multimedia områdene under dokukment området ditt til D disken ved å høyreklikke på f.eks katalogen bilder og velge plassering, velg så at de skal lagres på D:

Lenke til kommentar

Et lite tips i alt virrvarret som kan være greit å få med seg:

Det finnes noen fine programmer som lager en oversikt over hvor på maskinen filer ligger og tar opp plass.

Min favoritt er TreeSize. Det finnes alternative programmer som er mye mer fancy, men jeg synes jeg finner enklest opp mappene som tar opp mest plass med dette lille programmet.

Lenke til kommentar

Joda, det var et fint program det, men så ikke helt poenget i det akkurat nå, pga jeg trenger å flytte over ting fra C til D, men det meste er "Programfiler" og masse mapper som det står "Bruker" på og greier, så jeg blir nesten helt svimmel av det her jeg. Er vanligvis ganske flink på data, men dette her var jeg jo ganske n00b på ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...