Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkoholforgiftning?

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

På onsdag forrige uke hadde jeg ei skikkelig kule på byn. Som jeg kun husker første halvdel av. Dagen etter dro jeg på hytta til ei kompis, og hadde ei skikkelig kule med mange svarte hull i. Gutter som vi er dreit vi i frokosten og tok et par pils isteden for å døyve smertene på fredag. Så hadde vi ikke noe å gjøre, og drakk litt mer. Etterfulgt av ei ny kule med en del svarte hull på fredagskvelden. Nye pils til frokost dagen derpå, og noen fler utpå dagen. Så skulle noen veldig kjære venninner flytte på seg denne lørdagen, så vi tok oss like greit ei fin kula da og. Dog uten svarte hull.

Nye pils til frokost på søndag, fyllesjuke er kjedelige saker. Denne søndagen var det min tur å dra, da de jeg bodde hos skulle hjem til Oslo. Ble kjent med ei kjempejente der jeg var, og var jo trist å forlate henne. Huns syntes det samme, så syndere som vi var drakk vi oss dritings på Sønda'n og. Dro så på ei ny hytte med no venninner jeg kjenner. Holdt meg god og ustø resten av dagen for å døyve kjærlighetssorgen. Dog ingen stor ny kule på kvelden, bare 3 små pils.

Mandagen ble starta med ei 0.25 champis og noen halvlitere. Pils på morran er jo alltid digg, spess når man ikke har mat. Så dro vi inn til byen og gjorde storinnkjøp til en fest vi skulle ha på kvelden. Mista tellinga, men landa vel på å knerte nesten en hel smirnoff north (20%), 10 pils og en 3-4 glass hvitvin.

Tirsdag morra drakk vi mer, var jo tross alt ferie. Bare snakk om noen kosepils dog, som de andre morgenene. Og noen rester fra festen vi fant det nødvendig å tømme da. Da skulle vi hjem. De kjørte, jeg hoppa av dem for å møte denne jenta i byen for så å ta toget hjem. Ble vel røft regna 4 pils før toget, og 3 når jeg gikk av i Oslo. Kjærlighetssorg er kjipe saker. Ble ringt av noen venner, og før jeg visste ordet av det var vi på en grillfest. Full av god mat og kald pils. Her ble det vel også noen svarte hull i hukommelsen for å si det slik.

Våkner onsdag morra kl 7 av at jeg ligger i senga og kaldsvetter. Og må drite. Og halsbrann i magen (om det forklarer noe). Prøver å sove igjen, men det er faen meg ikke lett. Står opp til jobb kl 10. Da er det ny dritings og pissings. Får somla meg på jobb, helt utkjørt og med vedvarende halsbrann i magen. Ny pissings og dritings et par timer senere, og et par timer senere der igjen. Er helt utkjørt, pleier å være mer opplagt etter 4 timers joggetur enn jeg var da. Gjør meg ferdig på jobb og kommer meg endelig hjem. Ny pissings og dritings. Stusser litt da jeg knapt nok hadde spist noe de siste 7 dagene, og ikke hadde drukket noe vann hele dagen. Maten skyldes sløvhet, vann klarte jeg ikke få i meg den dagen. Slukner på senga, men kommer meg opp i tide til en kinotur med noen venner. Samme gjevne dassbesøk som før, og en halsbrann i magen som blir stadig værre. Og fortsatt helt utkjørt.

Kommer meg hjem, og får helt sykt vondt i magen. Som når man tar overdose av dritepiller. 40 min på dass kurerer det, og jeg sovner etter å ha ligget 30 sek i senga. Etter 9 gode timers søvn våkner jeg opp. Fortsatt jævlig redusert, uten matlyst og uten lyst på annen væske enn kaffe.

Om dette ble for langt å lese har jeg full forståelse for det, men for dere som kom dere helt hit; Jeg regner med at dette er bivirkninger etter 7 dager med sterkt overdreven drikking og lite inntak av næring. Men kan det være farlig? Symptomene i dag har vært mildere enn dem i går, og jeg har i tillegg greid å få i meg litt næring i dag, og kanskje et glass vann. Samt hatt litt mer energi enn gårsdagen.

Skjønner at det nok er best om det går en liten stund til neste gang jeg drikker (?), men er det noe fare på fære? Noen som har noen erfaringer eller kunnskap å dele? :)

Edit: Som i går har jeg bare lyst å sove, sove, sove og sove.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Næææh, er vel ikke farlig. Har kjørt noe alla dette flere ganger på sydenturer feks.

Alkoholforgiftning er en mer akutt tilstand, og kan være livstruende. ALtså, hvis du klinker nedpå altfor mye sprit iløpet av kort tid. Alkohol er en gift, og for store mengder på èn gang kan ta livet ditt.

KRoppen din er vel ganske utmattet nå, kan være greit å kule`n ett par dager :)

Lenke til kommentar

De to svarene ovenforr er mer en gode nokk.. Veske og vitaminer viktig viktig viktig ! Mage smertene kan skyldes mangel på mat i 7 dager ;) Har hatt noe lingnende selv, og do besøkene kan også skyldes mangel på næring, har opplevd noe lignende der også.

Lykke til med å få leveren tilbake i arbeid hehe ;)

Lenke til kommentar

Hehe takk for beroligende svar :) Altså, hva vet jeg? Begynte å bli redd for en gretten levver jeg, magesår eller andre kjipe saker.

Men joda, godt med søvn, mye egg, masse melk og vann har hjulpet godt. Begynner å føle meg god igjen nå =)

Det med kaffe vet jeg ikke.. Rare saker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...