Gå til innhold

Brad Pitt-kropp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bli som brad pitt. Ville jeg først fått ned fett prosenten til 5-10% før jeg startet på muskel trening. Deffer du før du starter muskel trening, slipper du å tenke på å beholde muskel massen og det gjør det lettere.

Av trening ville jeg holdt med til 12-15 reps med lang gang i øvelsene (går helt ut og helt inn i utførelse) samt strekke ut etter trening. Dette gjør at du får "lange" muskler i motsetning til klumpete. Ta en uke per 4 hvor du tar 5-8 reps med kort gang i øvelsene for å få litt pump.

Dette inkludert godt kosthold, litt cardio/intervall trening og masse søvn/hvile. Så kanskje du er i mål etter 2 år =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av trening ville jeg holdt med til 12-15 reps med lang gang i øvelsene (går helt ut og helt inn i utførelse) samt strekke ut etter trening. Dette gjør at du får "lange" muskler i motsetning til klumpete. Ta en uke per 4 hvor du tar 5-8 reps med kort gang i øvelsene for å få litt pump.

Dette er det beste jeg har lest her på lang tid. :) +1

Pump og lange muskler er veien å gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går ut fra at benchmeister er ironisk her. Man kan ikke gjøre en muskel "lengre" ved å trene med et visst antall reps. En muskels lengde er avhengig av hvor muskelfestet befinner seg. Således er påstanden om at man kan få "lange, slanke muskler" ved å holde seg til trening med 12-15 reps svada - med mindre noen ærlig talt tror at man kan forlenge muskelfestet uten heller alvorlige ortopediske operasjoner.

Endret av lowkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du missforstår litt lowkey.. Er ikke snakke om å strekke musklene. Ved å ta flere reps så vil du ikke få klumpete muskler som kroppsbyggere får, men du vil få "lange" muskler slik BP og andre slike kropps idealer.. Om Benchmeister er ironisk eller ikke, får han svare på selv.

Lenke til kommentar

Et utsagn jeg ofte hører fra jenter er de vil ha lange slanke muskler, og derfor trener de kun med maskiner og lette vekter. For alle vet jo at hvis du trener med tunge vekter får du korte og store muskler, og du blir en sånn "muskelbunt" – ikke sant?

Vel, dette er helt FEIL! Muskelens utseende og muskelfester er genetisk bestemt og kan ikke forandres via måten du trener på, den vil kun bli en større versjon av hvordan den ser ut i dag.

http://myrevolution....slanke-muskler/

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Er en muskel forkortet er det fordi du ikke har trent i hele leddets bevegelsesområde eller trent øvelser som gir ubalansert utvikling.

Her er det akkurat det jeg snakker om. At dere forviller dere bort i Afrika av at jeg kaller det lange og korte muskler, skal jeg vurdere om jeg skal unnskylde for.

Flere repetisjoner og fokus på hele bevegelses området vil gi en annen form enn ved få repetisjoner og fokus på mindre del av bevegelses området.

Lenke til kommentar
Er en muskel forkortet er det fordi du ikke har trent i hele leddets bevegelsesområde eller trent øvelser som gir ubalansert utvikling.

Her er det akkurat det jeg snakker om. At dere forviller dere bort i Afrika av at jeg kaller det lange og korte muskler, skal jeg vurdere om jeg skal unnskylde for.

Flere repetisjoner og fokus på hele bevegelses området vil gi en annen form enn ved få repetisjoner og fokus på mindre del av bevegelses området.

Ser hva du mener med at man benytter hele bevegelsesbanen i en øvelse, men hvordan mener du at antall reps skal spille inn på formen til en muskel? Hva med få reps og korrekt utførelse av øvelsen med full bevegelsesbane? Forskjellen mellom høyrep/lavrep når det gjelder muskelvekst ligger i typen hypertrofi som inntreffer etter trening - henholdsvis sarkoplasmisk og myofibrillær. Begge disse forårsaker muskelen til å vokse, men hvordan den til sist blir seende ut er som Børge Fagerli skriver i artikkelen Sir-Andy linker til genetisk bestemt.

Lenke til kommentar

Skal du bli som brad pitt. Ville jeg først fått ned fett prosenten til 5-10% før jeg startet på muskel trening. Deffer du før du starter muskel trening, slipper du å tenke på å beholde muskel massen og det gjør det lettere.

Dette inkludert godt kosthold, litt cardio/intervall trening og masse søvn/hvile. Så kanskje du er i mål etter 2 år =)

Ikke for å dra den, men får man lange muskler av pump trening?

En muskel slik jeg har skjønt det kan bare bli;

1) Større

2) Mindre

3) Holde samme størrelse

Altså lengden på muskel og skjellet er genetisk bestemt og ja, forskjellige typer repitisjoner kan endre muskelfibrene i muskelen, om det er snakk om eksplosiv, utholdenhet eller seig.

edit:

Merket at du sa du tok feil ja..

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ser hva du mener med at man benytter hele bevegelsesbanen i en øvelse, men hvordan mener du at antall reps skal spille inn på formen til en muskel? Hva med få reps og korrekt utførelse av øvelsen med full bevegelsesbane? Forskjellen mellom høyrep/lavrep når det gjelder muskelvekst ligger i typen hypertrofi som inntreffer etter trening - henholdsvis sarkoplasmisk og myofibrillær. Begge disse forårsaker muskelen til å vokse, men hvordan den til sist blir seende ut er som Børge Fagerli skriver i artikkelen Sir-Andy linker til genetisk bestemt.

Etter det jeg har forstått av trenings program for kroppsbyggere og fitness utøvere, så er hovedforskjellen antall repetisjoner og sett. Kroppsbyggere går for få repetisjoner og mange sett, mens fitness gjør motsatt.

Mener også å ha hørt at utstrekning har betydning på resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...