gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hei. Har i mange mnd brukt cipralex 20mg mot angst og tvangstanker. Dette har fungert ganske så bra mot angsten, men føler at det henger igjen mye på tvangen. Jeg var hos legen og bytta over til zoloft. Har brukt dette nå i et par uker. Føler kanskje at tvangen allerede er bedre, men sosial angst er nå sterkt tilbake. Er nå oppe i 100mg. Er det sånn at jeg må velge enten,eller? Vet ikke hva jeg skal gjøre! Håper virkelig noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Zoloft funker ikke iløpet av 14 dager, gi det 4-8uker så kan du poste igjen. Du må se og få bytta fastlege for ifølge postene dine så kan du ikke få noen oppfølging i det hele tatt. Du skal inn i systemet på DPS og få en diagnose(som jeg mistenker er bipolar). Hvis du ikke har blitt henvist til DPS av din nåværende fastlege så se og bytt til en som bryr seg, du kan ikke gå sånn som du gjør i årevis uten seriøs hjelp og oppfølging. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Ja, kanskje jeg skal gjøre det.. Men bytta som sagt over fra cipralex til zoloft, skal det ikke hjelpe fortere da? For da har jeg jo allerede stoffet i kroppen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Nei det har du ikke. Du har virkestoffet til Cipralex i blodet, ikke virkestoffet til Zoloft. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 er det noen her som har erfaring med cipralex eller zoloft, som kan fortelle? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har akkurat fortalt deg det og jeg har inngående erfaring med begge. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Hvem funket best på deg da, vidarkri? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er veldig forskjellig fra person til person hva som virker best, det kommer også ann på hva det brukes for. Jeg har forklart deg dette før men kan godt ta det igjen, slike stoffer bruker lang tid før man oppnår ønsket effekt. I mange tilfeller så er det også nødvendig å ta en blodprøve for å måle serum konsentrasjon i blodet for å se om man går på riktig dose. Alt dette skulle legen/Dps forklart deg da du begynte på medisinene. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg skjønner, takk. Men jeg skal som sagt bruke mot angst og tvangstanker. Cipralex endra livet mitt til det bedre, er ikke tvil om annet. Derfor lurer jeg på om jeg egentlig burde bytta.. Men det var sånn at jeg ikke kunne ta det sammen med snus og røyk, men det var sikkert bare placebo. Men i noen perioder nå i det siste, har jeg hatt litt for mye lyst til å ta noen øl om kveldene mens jeg gikk på cipralex. Etter det jeg forteller her, tror dere det var riktig medisin for meg? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Begge disse medikamentene har god effekt. Du vil få en liten down nå når du har byttet medisin men det bør bedre seg iløpet av en uke eller så. Zoloft kan ha noen ganske ubehagelig fysiske bivirkninger som du kan lese om i vedlegget i pakka. Etter det du sier plager deg så bør Zoloft funke bra for deg også såfremt du finner riktig dosering. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 hva er den mest brukte dosen på zoloft da? Når jeg var hos legen min hadde han det travelt, han sa bare at jeg skulle ta 50mg daglig. Og nå har han dratt på ferie i 3 uker. Noen som har god erfaring med zoloft mot angst? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Anbefalt dosering er fra 50-200mg daglig. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Håper noen vil dele erfaring med meg! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg er redd at noen andre må bidra med erfaringer da jeg ikke brukte det mot angst. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg håper virkelig noen gjør det. Er litt langt nede nå Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Her var det mye hjelp å få Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare på - er det farligere å drikke når man går på zoloft enn cipralex? Skal ta meg noen pils med en kompis i morgen var planen, derfor spør jeg. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Ingen som kan hjelpe? Jeg sitter nå bare å surfer rundt på nettet. Er så usikker på om jeg burde bytta ut cipralex mot zoloft. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i morgen, om jeg skal ta zoloft, eller om jeg skal begynne igjen på cipralex. Jeg sliter som sagt med angst og tvangslidelse. Kan fortelle litt om hvordan ting har forandret seg siden jeg startet på cipralex for over et år siden. Den gangen var jeg utrolig mye nervøs, ble fort nervøs i sosiale sammenhenger. Dette bedret seg mye, utrolig mye faktisk. Jeg er i dag en som ikke blir så fort urolig i det sosiale. Men det er noen ting som henger igjen, som å betale på butikken, da kjenner jeg at jeg blir litt nervøs. Men de hjalp meg mye på angsten, og hadde det ikke vært for de pillene, så aner jeg ikke hvordan/hva jeg hadde gjort i dag! Men sleit også veldig mye med tvangslidelse, men når jeg tenker meg om, som jeg har gjort i hele kveld/natt, så har det jo også hjulpet sykt mye der. For før så kom tankene trengendes på i hodet mitt heletiden, jeg klarte ikke slutte tenke på de. Men i dag, de kommer fortsatt, tankene, ganske ofte også, det er bedre, mye bedre, men de kommer fortsatt. Kanskje det er jeg som har jobbet for dårlig med meg selv, og trodd at tablettene skal løse alt? Kanskje cipralex er rette tabletten for meg, for de hjalp jo tross alt veldig bra. Tror dere at zoloft vil virke bedre, ta bort alt, sånn at så lenge jeg bruker det, så får jeg ikke en tvangstanke mere? Jeg håper dere skjønner hva jeg mener, tenker, og grubler på her. Cipralex var kanskje riktig for meg? For en pille tar vel ikke bort alt du sliter med? Det jeg er ute etter, tror dere det var riktig av meg og bytte over til zoloft? Håper virkelig noen vil hjelpe meg. Hadde satt stor pris på det! <3 Lenke til kommentar
Nøbe Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 For meg funker ikke cipralex i det hele tatt.. dritt piller, men det er vel individuelt men jeg sier dritt piller fordi situasjonen har bare forverret seg.. håper zoloft kan hjelpe mer på det sosiale.. går nå på wellbutrin retard ( haha retard ) sterkt shit hjelper litt men ubehagelige bivirkninger.. klarer å håndtere sosiale settinger lett men føler et ekstremt ubehag uansett når jeg er i sosiale situasjoner.. jezuz fucking christ.. får ikke mer valium av legen, så nå skal det ut og handles på det illegale markedet.. drug addict? ser det ut som om jeg gidder å gå rundt og ha det drit etter 3 måneder med helvete.. hvem krangler jeg egentlig med?.. vel uansett fuck cipralex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå