Gå til innhold

Windows 7 64Bit - Holder en 32gb SSD? / steam spill,crysis,farcry2 osv...

Gjest medlem-156924

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156924

Hallo der!

Jeg har bestemt meg for og skaffe w7 og tenkte og bruke en ssd harddisk til og drive det fordi jeg vil ha oppstart og avsluttning raskt! jeg har en 1TB vanlig HD disk til div lagring.

Netshop hadde en fin pris på en Ocz 32gb ssd til 600kr og jeg lurer på om 32gb holder til w7 64 bit versjonen? det står jo at man trenger minimum 16gb og jeg kommer nok ikke til og ha så fryktelig mye programmer på den.

Et annet spørsmål i slengen, jeg har tenkt til og bruke STEAM og spille call of duty4.2

kan man lagre spill fra steam på den andre harddisken min på 1tb så ikke de 32SSD gb blir brukt opp? kan man legge in crysis på 1tb versjonen også??

Takk for svar!! og ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32GB er i minste laget. Som AvidGamer sier, så går det ikke lang tid før du er oppe i 20 GB.

Så du kan ikke installere noen store spill etc på SSD disken din.

Og på sikt, med nye oppdateringer, Service packs etc til Win7, vil nok 32GB bli for lite.

Men du kan sette opp Steam til å lagre spillene på en annen disk ja, da velger du bare å installere Steam på den disken, så legger den spillene der også.

Men savinger lagrer den likevel på Windows disken, og på nye spill, kan det fort bli noen GB om du lagrer ofte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

kan jeg innstallere crysis på den andre hardisken samt andre windows spill? så ssd disken får mer plass?

Takk begge for svar! sliti litt med og finne ut hva den til slutt ender opp med og bruke ja!

hvor mye plass vil bli brukt opp av 32gb etter alle oppdateringene til w7 da? har ganske lyst på den ssd'en xD til den bilige prisen der

Lenke til kommentar

kan jeg innstallere crysis på den andre hardisken samt andre windows spill? så ssd disken får mer plass?

Takk begge for svar! sliti litt med og finne ut hva den til slutt ender opp med og bruke ja!

hvor mye plass vil bli brukt opp av 32gb etter alle oppdateringene til w7 da? har ganske lyst på den ssd'en xD til den bilige prisen der

Som jeg sa i mitt forrige innlegg, du kan installere alle spill på den andre disken. Men savinger blir stort sett lagret på c: disken.

Jeg har en Windows 7 installasjon som er noen måneder gammel, og den tar allerede nesten 25 GB. Og da er alle spill installert på egen partisjon. Av "store" programmer er det kun Office 2010 standard og PhotoShop CS5 på disken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Hva slags SSD ?

Det er store forskjeller i ytelse når det gjelder SSD.

Ville helt klart holdt meg unna litt eldre modeller (untatt Intel).

Dette er den jeg vurderte - OCZ Onyx 32GB SSD

Har nok bestemt meg for og gå for en større en muligens denne - OCZ 60 GB SSD

Har dere noen flere tips eller anbefalninger? =) Hvordan er det med innstallering av OS ?? er det bare og sette inn disken og innstallere w7? eller bør jeg dra igang gamle xp først og oppdatere disken som jeg mente det gikk ann og gjøre. ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Jeg ville ikke ha valgt noen av de SSD'ene.

Hvis du vil gå for OCZ, ville jeg ha valgt Vertex 2 som har SF1200 kontrolleren. Den yter mye bedre.

Corsair Force er også veldig bra (har SF1200 kontrolleren).

Crucial C300 64GB er sannsynligvis den som yter best. Komplett forlanger litt mere.

Greit nok, men mener du at Ocz er en ustabil/dårlig SSD ?

den vil vel uansett være raskere på alt i forrhold til den andre 1tb disken min!? jeg er egentlig mest på jakt etter en raskere disk, men det viktigse er at den er stillegående så jeg slipper windows knitring fra HDDen!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Ble agility Ocz på 60 gig xD Fy faaaan så fort det gikk og innstallere w7 på den XD Helt hærlig! takk for all hjelp rundt dette!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...