NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, takk, lol. Er det ikke noe som er teknisk og du må åpne den ved hjelp av et passord...sånn at du kna lagre private tingt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, takk, lol. Er det ikke noe som er teknisk og du må åpne den ved hjelp av et passord...sånn at du kna lagre private tingt. Tror du alle hadde hatt en slik brikke bare for å huske passordet til nettbanken? Det du beskriver nå er en safe. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Oh, man, ikke så komplisert safe heller, finnes det noen billige safe, koster uner 200kr? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Sparegris? En liten boks du trenger nøkkel for å åpne, fikk en gjenomsiktig slik gratis når jeg startet konto på nordea. De koster oftest rundt en 100lapp og fåes i alle mulige fasonger og farger. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Neh, en liten safe. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Forskjellen er? En boks med nøkkel til å åpne vs en annen boks med nøkkel til å åpne? :S Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Forskjellen er? En boks med nøkkel til å åpne vs en annen boks med nøkkel til å åpne? :S Lettere å oppbevare ting i en Safe mens en sparegris, bare penger Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvorfor det? De fleste har en stor luke på undersiden der du kan dytte inn hva som helst. Dessuten får du dem formet som kister og litt av hvert, bare at de kalles for sparegris. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Greit, greit! Hvor får jeg kjøpt en billig en? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er en liten brikke, som lager en ny kode med 30 sekunders mellomrom, den fungerer for et konto, og aktiveres ved at du skriver inn din 4-sifrige pinkode. Tror kanskje du har misforstått litt hva det er. Det du leter etter pleier vi andre å kalle post-it lapper tror jeg. Du kan skrive ned hva du vil på dem, de er enkle å betjene, og holder informasjon over lang tid, uten bruk av batterier eller lignende. Ikke alle banker fører samme praksis , jeg kan godt bruke en kompis sin bank-id passord generator eller evt fattern sin . så lenge det er samme bank. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er en liten brikke, som lager en ny kode med 30 sekunders mellomrom, den fungerer for et konto, og aktiveres ved at du skriver inn din 4-sifrige pinkode. Tror kanskje du har misforstått litt hva det er. Det du leter etter pleier vi andre å kalle post-it lapper tror jeg. Du kan skrive ned hva du vil på dem, de er enkle å betjene, og holder informasjon over lang tid, uten bruk av batterier eller lignende. Ikke alle banker fører samme praksis , jeg kan godt bruke en kompis sin bank-id passord generator eller evt fattern sin . så lenge det er samme bank. Sikker på det? Hvordan fungerer det som system da? Nordea i sverige har et helt annet system, der alle bank-id generatorer er født like, men med en kortleser, så man stapper inn visa-kortet og skriver inn sin visa-pinkode, og så genererer den en kode tilbake til deg. Unikheten er da flyttet fra bank-id generatoren til kortet, men det er fortsatt unikt per person. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ja , stikker også kortet inni bank-id dingsen. men den jeg har, taster man ikke noe passord. den fungerer uansett hvilket kort man stikker inni , så lenge det er fra samme banken Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Men anbefaler dere en billig "sparegris" lol Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 haha, ler meg skakk av denne tråden. haha, kan du ikke bare bruke mobilen din? den er privat, kan låses med en kode og du kan lagre ting på den? En mobiltelefon vet du vel hva er? Lenke til kommentar
Minorhax Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Er enig med Semtex, virker som ett dårlig troll Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ved Sparebank1 fikk jeg gratis kodebikke når jeg fikset meg nettbank, og betaler 50kr for å få en ny (med mindre det blir noe feil med den gamle etc, da får du ny gratis) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har jo ikke bank konto, bare skaff meg en billig safe eller noe..butikk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå