Gå til innhold

Bank - bytter passord på bank konto

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, takk, lol. Er det ikke noe som er teknisk og du må åpne den ved hjelp av et passord...sånn at du kna lagre private tingt.

Tror du alle hadde hatt en slik brikke bare for å huske passordet til nettbanken? ;)

Det du beskriver nå er en safe.

sentrysafe-usb-safe-450x494.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en liten brikke, som lager en ny kode med 30 sekunders mellomrom, den fungerer for et konto, og aktiveres ved at du skriver inn din 4-sifrige pinkode.

Tror kanskje du har misforstått litt hva det er.

Det du leter etter pleier vi andre å kalle post-it lapper tror jeg. Du kan skrive ned hva du vil på dem, de er enkle å betjene, og holder informasjon over lang tid, uten bruk av batterier eller lignende.

Ikke alle banker fører samme praksis , jeg kan godt bruke en kompis sin bank-id passord generator eller evt fattern sin . så lenge det er samme bank.

Lenke til kommentar

Det er en liten brikke, som lager en ny kode med 30 sekunders mellomrom, den fungerer for et konto, og aktiveres ved at du skriver inn din 4-sifrige pinkode.

Tror kanskje du har misforstått litt hva det er.

Det du leter etter pleier vi andre å kalle post-it lapper tror jeg. Du kan skrive ned hva du vil på dem, de er enkle å betjene, og holder informasjon over lang tid, uten bruk av batterier eller lignende.

Ikke alle banker fører samme praksis , jeg kan godt bruke en kompis sin bank-id passord generator eller evt fattern sin . så lenge det er samme bank.

Sikker på det? Hvordan fungerer det som system da?

Nordea i sverige har et helt annet system, der alle bank-id generatorer er født like, men med en kortleser, så man stapper inn visa-kortet og skriver inn sin visa-pinkode, og så genererer den en kode tilbake til deg.

Unikheten er da flyttet fra bank-id generatoren til kortet, men det er fortsatt unikt per person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...