Gå til innhold

Spørsmål om nettverk

Anbefalte innlegg

Hei igjen, nå er jeg tilbake, og har et spørsmål som vanlig. Famlilien min har campingvogn, og på campingplassen her er det trådløst nettverk. De som driver campingplassen vurderte for noen uker siden å legge ned nettverket. I dag fortalte han at han hadde fått brev fra internettleverandøren om at det var virus på det trådløse nettverket, og at om det ikke ble fjernet så avsluttet telenor(nettverksleverandøren) hele nettverket. Er dette mulig når driveren har kjøpt egen router? Jeg tror dette er bare en unnskyldning for å stenge nettet, men jeg vil vite hva dere tror. PS: Jeg har aldri merket noe trøbbel eller noe som tyder på at det skal være virus på nettverket. Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en av gjestene på campingplassen har en virus-infisert PC, så kan den f.eks pushe ut spam via Telenors smtp-server. Denslags er nettleverandører typisk ikke så veldig glad i, så da vil de true med stenging. Eller bare stenge først og så gi melding om hvorfor det er stengt.

At campingplass-eieren har egen ruter har ingenting med saken å gjøre.

Hva du merker er helt avhengig av akkurat hva den virusinfiserte PCen egentlig gjør, men sannsynligvis vil du ikke merke noe - ikke noe annet enn om andre på campingplassen genererer legitim trafikk. For alt du vet har du ikke vært der samtidig som den beboeren som har virus på PCen sin heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...