fsx v1.1 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hei jeg skal overklokke prossesoren min den heter AMD Phenom™ 8600 triple-core processor 2.30 GHz men osen gjør jeg det? Tenkte og overklokke på BIOS jeg har foresten A06 versjon av bios Endret 20. august 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Overklokking for nybegynnere Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Nei jeg trenger selve kodinga og osen jeg overklokker har lest den før Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det er flere deler av den artikkelen der, den siste forklarer noe om hvilken fremgangsmåte som bør følges. Nå er det ikke ned i minste detalj da det er litt forskjell fra hovedkort til hovedkort, men en pekepinn er det uansett. Du bør kanskje søke litt rundt etter flere slike artikler, gjerne relatert til ditt hovedkort slik at du kan få en mer spesifikk fremgangsmåte. En ting du skal være klar over er at hvis du knekker en eller flere komponenter i maskinen din som følge av overklokking så ryker garantien og du må kjøpe nye deler av egen lomme. Tør jeg spørre hvorfor du vil overklokke cpuen din? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 for og få bedre ytelse til spill og jeg har prøvd på bærbar jeg har optattert biosen på bærbare men det er ikke mulig og overklokke den gjenom bios? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tror nok at du får bedre utbytte av å overklokke grafikkortet ditt eller oppgradere det hvis det er spillytelse du er ute etter. Hva slags utstyr sitter du på idag, og hvilke spill er det som ikke går skikkelig? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 osen gjør jeg det da? og overklokke skjermkortet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kjære vene du må lese deg opp på slike ting. Alt ligger på nettet lett tilgjengelig, det er bare å søke på google. Har du et nvidia kort så veit jeg at Riva Tuner er mye brukt som verktøy for overklokking av skjermkort. Ati har sikkert også en variant. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 jeg har ati kort men til spørsmlet jeg snakke om i første post, how to overklokke prossesoren når det ikke er mulig gjenon BIOSEN? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hei, jeg vil sterkt fraråde deg å overklokke en bærbar av flere årsaker: Du klokker på egen risiko (ryker noe, må du dekke det selv) I en bærbar kan du ikke enkelt bytte deler og velge hvilke deler du vil (du må der betale store summer for nytt hovedkort, skjermkort o.a.) En bærbar har ikke noe eksepsjonell kjøling og selv mange originale bærbare sliter med varme Det er lite å hente på å klokke en bærbar, vs. å clocke en stasjonær med god kjøling Du kan muligens clocke skjermkort via rivatuner, men jeg fraråder deg å clocke på en bærbar av de overnevte årsakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå