snorri Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har en partisjon som ble ved uhell oppkalt D: etter en mer eller mindre fryktelig formateringskveld. Blir mye enklere om jeg får kalt den C: som den har alltid vært. Er bare mye mer vant til det, og i tillegg så vet jeg at Half-Life klager om det ikke får installeres på C:, og CS er jo viktig her. Lenke til kommentar
flippk Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Tror også systemet er mer vant til C: Har du en C partisjon hvor systemet ligger, eller har du ingen C: partisjon??? Isåfall ville jeg tro at det er flere enn HalfLife som er forvirret. Det dukker stadig opp nye underlige problemstillinger, å jeg er spent på hva folk sier om dette? Fikk nesten lyst til å prøve selv!!!! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det går helt fint å ha systemet på d: Lenke til kommentar
snorri Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Det går helt fint å ha systemet på d: Seff gjør det det, men jeg er jo vant til å ha det på C: og det samme med halvparten av programmene i verden. Jeg kjører Windows XP og har en partisjon som var D: men nå er C: som brukes til sharing. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Control panel -> administrative tools -> computer managment -> disk managment. Der høyreklikker du på partisjonen du ønsker å endre stasjonsbokstav på. Kan kun endre til en som ikke er i bruk. Så for å bytte om på c og d: c -> x, d -> c, x -> d. Du skjønner prinsippet. Lenke til kommentar
snorri Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Det står bare: Windows cannot modify the drive letter of your system volume or boot volume. Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har akkurat samme prob, og skulle gjerne gjort noe med det... Ganske irriterende. Har oxo vært inne på disk management, men ikke blitt noe klokere. Noen forslag? Lenke til kommentar
A_K Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Partition magic är programmet du skall ha.fixar ditt problem Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 HåHå...Nei du ! Jeg vil råde deg STERKT til ikke å bruke partition magic. Hadde akkurat samme problem som dere, (Utrolig irriterende ) Jeg skulle på lan om noen timer så alle gode råd var dyre. Seff spurte jeg på hw.no foumet - og der fikk jeg anbefalt Partition Magic. Lastet det ned - startet det - og fikset det slik det skulle være. Alt så ut som om det var i skjønneste orden. Så ba programmet meg å starte windows på nytt - og det gjorde jeg. Uff da ! Etter det kom jeg ikke inn i windows. Og fikk da ikke kopiert alt det viktige som var på stasjon "c" (eller d da ). Det vil si; mails, favoritter osv. Endte med at jeg måtte ta ut disken å sette den i en annen maskin. Så jeg vil ambefale å aldri bruke dette programmet. Det så veldig proft og bra ut. Men funket desverre ikke for meg Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du må selvsagt bruke DOS versjonen av Partition Magic. All roting med system partisjonen inne i Windows er fyfy! Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Vel, vel, du kan jo bare ta å formatere på nytt da og passe på at OS blir lagt inn på C: som nå er D: men som skulle vært C: Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du må selvsagt bruke DOS versjonen av Partition Magic.All roting med system partisjonen inne i Windows er fyfy! Uff da....Var det dette jeg skulle gjort ? Jaja...får le av det i ettertid Var nemling helt ute, ville bare dø¨på det tidspunktet Har sikkert 500-700 favoritter. Til saken. Kopier det du trenger av dokumenter osv. påsystemdisken, og brenn det ut på cd fks. Så tar du en finfin formatering igjen... Formatring er din venn Lenke til kommentar
snorri Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Formatering er for svensker. Slutt på den diskusjonen. Vel, jeg vet at det er en mulighet, men det (jeg tror) jeg spurte om i denne threaden, var om det er en annen metode å gjøre det. Må jeg be til gud om hjelp? Passer litt dårlig siden jeg er ateist. Faen. Lenke til kommentar
twb Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du er bønnhørt, her er svar - dette er for w2k, antar det virker for xp også, men for å være sikker kan du jo søke etter dette for xp på samme sted: Changing the System/Boot Drive Letter: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;Q223188 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå