abene Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Google vet alle om, men kjenner du til søketriksene? Les mer Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har lenge brukt kalkulatoren og konverterern Utrolig sak, regner alt som er... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvor får Google værinfoen fra? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Mellomrommet mellom ordene vil være det samme om å legge AND eller et plusstegn mellom ordene. Google ignorerer vanlige ord og tegn' date=' også kalt stoppord. Google ser automatisk bort fra termer som "http" og ".com" i tillegg til noen enkelttall og enkeltbokstaver, fordi disse termene sjelden hjelper til med å snevre inn et søk, og kan redusere søkehastigheten betraktelig. Bruk "+"-tegnet for å inkludere stoppord i søket ditt. Sørg for å ha et mellomrom foran "+"-tegnet. [Du kan også inkludere "+"-tegnet i frasesøk.'] Plusstegnet har en funksjon, den er ikke lik mellomrom Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Søker man på Kino Oslo, da får man et kinoprogram for Oslo. Det ser ikke ut til å funger med f.eks Bergen eller Trondheim. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 OG: time:-funksjonen fungerer ikke i norsk Google. Dette synes jeg var slett journalist-arbeid. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har brukt osun.org en del. Tror det er Google som driver den. Mulig den bare gjør tilpassede google søk for alt jeg vet, men den er i allefall helt genial på tekniske dokumenter. Et must for ekte nerder. Lenke til kommentar
TeaBone Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Synes DuckDuckGo er et interessant alternativ (i tillegg til at navnet er kult ) http://duckduckgo.com/ Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 http://scholar.google.no/ burde definitivt stå på lista, her søkes det kunn i vitenskapelige tidsskrift, veldig godt verkty. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Wolframalpha er et utrolig spennende prosjekt! Du finner de aller meste av informasjon, satelitters posisjon, matte stykker løses med delvise utregninger, og/eller alternativer til svar.. Mye lek og morro.. Men, når det kommer til websider, der de sjekker antall besøk etc, DER gårre gæle! Hadde vist over 18.000 besøk den ene måneden, der jeg egentlig hadde ca 5.000... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Synes dere burde ha med tineye.com meget real om du søkker etter samme bilde i høyere oppløsning eller trenger flere bilder i samme serie/sett Lenke til kommentar
Tablespoon Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Viss du vil ha potenser kan du også skrive f.eks 2^5 Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg ville ikke nevnt bare site:hardware.no, men også site:no, site:org osv. Veldig greit når man bare søker etter norske, amerikanske, svenske sider etc. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 ..Eller du kan blande det med kommandoen "OR" hvis du vil søke fra flere nettsider eller land, fks "site:no OR site:se" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå