MPCME Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg skal kjøpe ny pc snart, men hvilken er bra til noe av dette: -Programmering -Sånn passe batteritid -Internett og spilling på nettet -videoredigering -Bilderedigering -Brenning av dvd og cd -og litt kjapp. Må være bærbar. og ikke over 8000 kr. Endret 30. juli 2010 av gangangan Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Blueray brenner på en maskin til under 8000? Uhm da tror jeg vi sliter litt. :!: Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 ikke så viktig med blueray Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg skal kjøpe ny pc snart, men hvilken er bra til dette: -Lekser -Programmering -Se film -Lang batteritid -Internett og spilling på nettet -Lagring av mye bilder og videoer -videoredigering -Online spilling -Bilderedigering -Brenning av dvd, blu-ray og cd -God ytelse -og kjapp. Må være bærbar. og ikke over 8000 kr. Dette er jo en allround pc, og det virker som du skal bruke den til temmelig mye her. Og ettersom budsjettet er så stramt blir den jo ikke noe spesielt god på noen av delene. Ville valgt ut noen av bruksområdene her som du vet du vil nyte og bruke mest av:) Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Nå fjernet jeg litt på lista Endret 30. juli 2010 av gangangan Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg er ikke sånn mega proff som de andre gutta her inne. Men av egne erfaringer så funker geforce skjermkorta veldig dårlig på bærbare pc'r som ikke runder 16k i cash. Vet ikke hvordan dette har forandra seg for tia, men jeg personlig ville ihvertfall valgt en bærbar med ett radeon kort. Vet også at asus og acer leverer som regel og har vært veldig fornøyd med pc'r fra dem selv, untatt ved kjøp av geforce sine notebook kort som har rævkjørt grafikken min. Alt dette er selvfølgelig med tanke på spilling dog. Asus 6495,- kr eller om du kan gå litt over budsjett Asus 9395,- kr. I tillegg så har jeg ikke sjekket noen prisguide så du finner dem sikkert billigere andre steder er på jobb nå og knapt med tid. Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Jeg ville tatt en titt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130 Den har ingen optiskestasjoner, men en ekstern DVD sak koster ikke mer enn ca. 500,- Til 8000,- får du vel uansett ikke alt du ønsker deg. Endret 30. juli 2010 av Kikkin Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg ville tatt en titt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130 Den har ingen optiskestasjoner, men en ekstern DVD sak koster ikke mer enn ca. 500,- Til 8000,- får du vel uansett ikke alt du ønsker deg. Enig der den så faktisk ganske god ut, bortsett fra at skjermen er liten og den mangler en dvd leser(mange saker er nedlastbare i vår tid også). Ellers så den god ut til den pengen. 8000 kr er som sagt veldig lite å investere i en bærebar pc og jeg ville ihvertfall gått for noe dyrere eller en stasjonær om du vil ha mest mulig for pengene og da kan du faktisk få noe som funker helt kurant til de tingene du vil ha også Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Amd har litt problemer med Optimus på Nvidia kortene sine, ytelsesmessig så er de nok helt fine men Optimus er jo litt av poenget på en bærbar hvor man helst vil ha så lang batteritid som mulig. TimelineX modellene er vel de som tilbyr mest ytelse for penga i den prisrangen du har lagt deg så 3820TG er et fornuftig forslag. Det er klart at hvis man følger med litt så kan man få disse modellene på tilbud, det har vel vært en eller annen butikk som har kjørt kampanje på TimelineX hver uke i hele sommer så vidt jeg har sett. En maskin som vil gi like god ytelse er den betraktelig mye rimeligere Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home, pris 5995kr.(Satt ned 500kr denne uka.) Jeg kan dog ikke svare for hvordan denne maskinen er da jeg ikke har sett noen brukererfaringer eller reviews på den, men Toshiba skal være ett bedre merke enn Acer kvalitetsmessig. Om det er så himla stor forskjell tviler jeg vel litt på men dog. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Amd har litt problemer med Optimus på Nvidia kortene sine, ytelsesmessig så er de nok helt fine men Optimus er jo litt av poenget på en bærbar hvor man helst vil ha så lang batteritid som mulig. TimelineX modellene er vel de som tilbyr mest ytelse for penga i den prisrangen du har lagt deg så 3820TG er et fornuftig forslag. Det er klart at hvis man følger med litt så kan man få disse modellene på tilbud, det har vel vært en eller annen butikk som har kjørt kampanje på TimelineX hver uke i hele sommer så vidt jeg har sett. En maskin som vil gi like god ytelse er den betraktelig mye rimeligere Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home, pris 5995kr.(Satt ned 500kr denne uka.) Jeg kan dog ikke svare for hvordan denne maskinen er da jeg ikke har sett noen brukererfaringer eller reviews på den, men Toshiba skal være ett bedre merke enn Acer kvalitetsmessig. Om det er så himla stor forskjell tviler jeg vel litt på men dog. Har sett på den Toshiba PC`en selv, hvordan er denne til bruk sammen med dagens spill med tanke på Radeon HD5650 + Athlon P820? Nå er ikke jeg no stor gamer men spiller en del Pro Cycling Manager 2010 fortiden på PC`en jeg har nå, men på lavest oppløsnig og 0 detaljer osv. Hvordan vill feks dette fungere i praksis på Toshiba PC`en? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Spillytelsen bestemmes i stor grad av skjermkortet. Man må selvfølgelig ha ett minimum av cpu og det er ikke noe problem på denne modellen. Hvis man går opp til f.eks HD 5850/5870 så vil man se at de setter inn bedre cpuer for at den skal henge med grafikkortet da de feteste grafikkortene krever bedre cpuer. Ytelsesmessig så kan jeg ikke se noen feil på den modellen fra Toshiba, cpuen har 3 kjerner og bør yte meget bra til alt man kaster etter den, og siden den er parret med HD 5650 så duger den altså også til spill. Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-11---12-tom/hp-pavilliondm1-2020eo/136950.3002/ Ikke værdens største skjerm men du får mye får penga Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-11---12-tom/hp-pavilliondm1-2020eo/136950.3002/ Ikke værdens største skjerm men du får mye får penga 5gb? Haha, har jeg aldri sett. Og yter dessuten mye dårligere enn Toshiba plus mye mindre skjerm. Ville gått for den Toshiban, så sparer du litt penger også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå