Gå til innhold

10 spørsmål til ateister


Anbefalte innlegg

1. Where did the space for the universe come from?

2. Where did matter come from?

3. Where did the laws of the universe come from (gravity, inertia, etc.)?

4. How did matter get so perfectly organized?

5. Where did the energy come from to do all the organizing?

6. When, where, why, and how did life come from non-living matter?

7. When, where why, and how did life learn to reproduce itself?

8. With what did the first cell capable of sexual reproduction reproduce?

9. Why would any plant or animal want to reproduce more of its kind since this would only make more mouths to feed and decrease the chances of survival? (Does the individual have a drive to survive, or the species? How do you explain the origin of reproduction?)

10. How can mutations (recombining of the genetic code) create any new, improved varieties? (Recombining English letters will never produce Chinese books.)

-Dr. Kent Hovind

 

Spent på hva dere svarer!

Endret av jkrist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal nok klare å fremdrive 10 dumme spørsmål vedvarende bibelens eventyrhistorier jeg også. Problemet ligger i at når det snus på den måten blir troende defensive og bruker det samme svaret til absolutt alt. Dere troende kommer med historiene og da må også dere framlegge bevisene. Dette har vitenskapen gjort i flere hundre år allerede, og vi holder fortsatt på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg finner det underholdene at han spør så mye hvorfor det skjedde. Alt ikke ha en mening, og det aller meste har det ikke. Ellers er jo mange av spørsmålene ting man enda ikke kan si med sikkerhet enda, så det ville bli det samme som at jeg skal spørre deg om hvorfo Gud skapte verden. Du kan sikkert dra frem et sitat fra Bibelen, men noe sier meg at det bli groggy-ish og at andre tolker det på en helt annen måte, noe som latterliggjør hele argumentet.

 

Men okey, let's give it a go.

 

1. Where did the space for the universe come from?

2. Where did matter come from?

3. Where did the laws of the universe come from (gravity, inertia, etc.)?

4. How did matter get so perfectly organized?

5. Where did the energy come from to do all the organizing?

6. When, where, why, and how did life come from non-living matter?

7. When, where why, and how did life learn to reproduce itself?

8. With what did the first cell capable of sexual reproduction reproduce?

9. Why would any plant or animal want to reproduce more of its kind since this would only make more mouths to feed and decrease the chances of survival? (Does the individual have a drive to survive, or the species? How do you explain the origin of reproduction?)

10. How can mutations (recombining of the genetic code) create any new, improved varieties? (Recombining English letters will never produce Chinese books.)

-Dr. Kent Hovind

 

1. Verdensrommet og Universet kommer fra singulariteten som skapte Big Bang.

2. All materie kommer i hovedsak fra Big Bang.

3. Dette blir forsket mye på i disse tider og man har flere spennende teorier, blant annet enn som bygger på en 10-dimensjonal verden. Så vitenskapens svar på dette er: Vi vet ikke enda.

4. Jeg ville kalle det langt ifra perfekt, men det er her naturlovene har gjort sin del av jobben. Ganske åpenbart egentlig.

5. Dette er altfor vidt til å svare på i forbifarten, men igjen spiller naturlovene en svært sentral rolle. I hovedsak er det gravitasjon som står for å klumpe sammen materie, men du kan lett blande inn de andre naturlovene i form av kosmisme fenomener som supernovaer, blant annet.

6. Det å spørre når og hvor er naturligvis ikke et spørsmål man kan besvare med nøyaktighet, dog er at det skjedde i havene svært realistisk ettersom her kan kjemiske reaksjoner skje relativt fritt. Man går utifra at cyano-bakterier er den eldste formen for liv på jorden (tror jeg, rett meg hvis det er feil). Hvorfor liv "plutselig" oppsto er fordi de rette kjemiske stoffene fikk reagere med hverandre.

7. .... Her gidder jeg ikke mer siden disse spørsmålene er totalt rubbish og en annen person uansett kommer etter meg og svarer på dem. Du bør uansett se hvor jeg er på vei med dette. Vi kan svare på en hel del, men lagt ifra alt med vitenskap.

 

Kent Hovind er forresten en svært forstyrret mann. Ph.D, riiiiight.

 

Since January 2007 Hovind has been serving a ten-year prison sentence in the Federal Correctional Institution, Edgefield in Edgefield, South Carolina, after being convicted of 58 federal counts, including twelve tax offenses, one count of obstructing federal agents and forty-five counts of structuring cash transactions.

 

ahahahahh..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forum klipp og lim greier ja. finner de spørsmålene der over hele nettet. Som jeg kan lese, blir mange av spørsmålene godt forklart andre plasser :)

 

En annen ting jeg bet meg merke i : 10 questions you have to ask your ateist friend or family! at landoverbaptist.net for eksempel . Jeeez

Lenke til kommentar

Ett spørsmål til kristne: hvem skapte guden deres. Vi må ha et navn og kildehenvisning. Kan det ikke fremskaffes har ateistene vunnet.

Det ligger i Guds definisjon at han ikke er skapt av noe/noen

 

Man kan ikke definere bort et spørsmål ved sin egen tro og så kreve svar på et tilsvarende spørsmål vedrørende hva en annen person tenker om det samme emnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett spørsmål til kristne: hvem skapte guden deres. Vi må ha et navn og kildehenvisning. Kan det ikke fremskaffes har ateistene vunnet.

Det ligger i Guds definisjon at han ikke er skapt av noe/noen

Man kan ikke definere bort et spørsmål ved sin egen tro og så kreve svar på et tilsvarende spørsmål vedrørende hva en annen person tenker om det samme emnet.

Det er forskjell på å snakke om en "first cause", altså gud. Og om fysiske ting som materie, som følger fysiske lover.

 

Å spørre hvem som skapte gud, er som å spørre: "hva kommer etter slutten?" Om det var noe etter slutten ville det ikke vært en slutt "in the first place", av mangel på bedre uttrykk.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å snakke om en "first cause", altså gud. Og om fysiske ting som materie, som følger fysiske lover.

Som kristne ynder å si; ingenting kan oppstå av ingenting. Derfor må noen ha skapt guden deres. De har ikke kunnet frembringe navnet på denne skaperen. Det følger av dette at de kristne har tapt diskusjonen. Lett som en plett.

Endret av freke
Lenke til kommentar

1. Where did the space for the universe come from?

2. Where did matter come from?

3. Where did the laws of the universe come from (gravity, inertia, etc.)?

4. How did matter get so perfectly organized?

5. Where did the energy come from to do all the organizing?

6. When, where, why, and how did life come from non-living matter?

7. When, where why, and how did life learn to reproduce itself?

8. With what did the first cell capable of sexual reproduction reproduce?

9. Why would any plant or animal want to reproduce more of its kind since this would only make more mouths to feed and decrease the chances of survival? (Does the individual have a drive to survive, or the species? How do you explain the origin of reproduction?)

10. How can mutations (recombining of the genetic code) create any new, improved varieties? (Recombining English letters will never produce Chinese books.)

-Dr. Kent Hovind

 

Spent på hva dere svarer!

 

1: Vi vet ikke

 

2: Det er flere hypoteser på området, men vi kan ikke si at vi vet det.

 

3: Vi vet ikke, men vi har flere hypoteser på området.

 

4: Gjennom de eksisterende naturlovene, og spørsmålet er (vill)ledende:

Ingen kan påstå at verden er "organisert", da noens mening om hvilken grad av organisering vi ser i verden er subjektivt.

Naturlovene forklarer organiseringen helt perfekt.

 

5: Vi vet ikke, men vi vet at energi ikke kan oppstå eller forsvinne.

 

6: Det finne flere VERIFISERTE måter livet kan ha oppstått på jorden, for ~2 milliarder år siden, hvor enn det var vann, gjørme og/eller vulkansk aktivitet.

 

7: Livet ble først "liv" når de bestod av selvreplikerende RNA, så... spørsmålet er feilstilt: Svaret er det samme som for spørsmål 6.

 

8: MED hva, hvafornoe?

Fritt fra minnet er det snakk om en mulig oppstått symbiose mellom virus-aktige celler (som ikke var virus) som plantet sitt RNA i andre typer celler, som i tur produserer begge typer celler i stedet for kun sin egen eller angriperen sin type celler.

Dette er på encellestadie.

Det finnes flere (funksjonelle) hypoteser for flercellestadier.

 

9: Livet BEGYNTE ved celledeling, og ingen celle har vært så perfekt at den ikke har dødd.

Dermed har alltid replikerende celler hatt "fordeler" over ikke-replikerende celler: Nemlig at de replikerende cellene faktisk overlever å bli spist, gjennom at cellen er flere steder samtidig gjennom sine kloner.

 

10: Gjennom naturlig utvelgelse blant havet av nye mutasjoner: Hver eneste individ av alle typer liv har mutasjoner: Alle individer er litt genetiske forskjellig fra sine foreldre.

 

...

 

Nå kan de kristne svare, og gi oss gjerne bevisene for deres påstander, dere også <3

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...