Rex_Rodney Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har da funnet en ny leilighet vi skal flytte til, siden den vi bor i nå går kontrakten ut i september, og huseier skulle egentlig flytte inn da, men hun flytter ikke inn før januar.. spørsmålet mitt er : Må vi da betale for 3 mnd fra oppsigelse dato ? eller utgår dette siden kontrakt utgår den 1 september? så vi slipper med og betale for 1 mnd frem til september? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Sånn jeg forstår det skal dere forholde dere til kontrakten, og dermed bare betale frem til september. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Sånn jeg forstår det skal dere forholde dere til kontrakten, og dermed bare betale frem til september. Takk for svar.. er det jeg mener også, men greit med litt bekreftelse tilfelle huseier setter seg på bakbena Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 I husleieloven står det at ved tidsbestemte kontrakter utløper leieforholdet ved kontraktens utløp: En leieavtale som er inngått for bestemt tid, opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leietid. Ved utleie av bolig må utleieren skriftlig opplyse at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. En tidsbestemt leieavtale kan sies opp i leietiden i samsvar med bestemmelsene i §§ 9-4 til 9-8, dersom det er avtalt, eller dersom utleieren har forsømt sin opplysningsplikt etter første ledd annet punktum. Fortsetter leieforholdet i mer enn tre måneder etter utløpet av den avtalte leietid uten at utleieren skriftlig har oppfordret leieren til å flytte, er leieavtalen gått over til å være tidsubestemt. For å være grei ville jeg gjort utleier oppmerksom på at kontrakten utløper, og at du flytter ut innen den datoen. Da er i alle fall utleier informert om hva som skjer. Står det noe i kontrakten din om evt. fortsettelse av utleieforholdet etter utløpsdato, eller annet om oppsigelse? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Ahh se der ja =) nei står ikke noe utenom det, står Leieforholdet starter den xx.xx og løper intil 1/9 2010 da utleier vurderer og flytte inn igjen.. Ja tenkte og ringe og informere huseier i dag om at vi er ute herfra innen 1 september.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå