Gebby Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Morn, jeg skal prøve å gjøre dette kort. Jeg kjøpte min Acer Travelmate 6592g for nesten 2 år siden, og har en skadeforsikring gjennom acer som dekker for det meste alt. I april 2010 mistet jeg pcn i bakken og ødela no greier på baksiden, dette var np og de byttet hovedkortet og da var det fikset. Når jeg fikk den tilbake begynte den derimot å få blåskjermer, og jeg regnet med at det da var noe krøll med det nye hovedkortet. Dette var i windows7, så jeg prøvde dermed å formatere den, installere ubuntu, testet der, og når det var samme resultatet sendte jeg den inn på nytt med beskjeden at jeg ofte får blåskjermer, spesielt når jeg spiller spill eller gjør andre krevende operasjoner, og at jeg har testet i windows7 OG linux. Dette var i juni(fikk ikke gjort noe i eksamensperioden). Når jeg får den tilbake igjen har de faktisk ikke endret noenting, og det står på lappen at de har testet og at de trodde det kanskje var noe galt med at jeg brukte linux (selv om jeg presiserte at den ble testet med begge). I tillegg hadde de klart å bytte ut strømadapteret mitt med et som ikke passet til pcn, sånn at jeg ikke fikk ladet den opp. Dermed sendte jeg den inn igjen på nytt, nå er vi vel tidlig i juli (de brukte ganske lang tid på reparasjon, og jeg måtte også vente på faktureringslapper for posten som de sendte til feil adresser mellom hver reparasjon). Jeg sa da at det ikke fungerte å lade den fordi de hadde byttet strømadapter, OG at den fortsatt kom med blåskjerm etc. Nå fikk jeg den tilbake etter 3 nye uker med det gamle strømadapteret mitt og pcn urørt. Når jeg nå ringer for å klage PÅ NYTT, sier han at jeg må dokumentere blåskjermene med minnedumper(som jeg har begynt å gjøre), og at jeg må beskrive hva som framprovoserer blåskjermene, da er det mulig de får fikset det. Sånn jeg ser det har jeg sendt den inn 3 ganger til reparasjon for akkurat samme feilen, men problemet er at på feilmeldingene står det noe helt annet fordi idiotene jeg snakker med på acer support tydeligvis ikke får med seg hva som faktisk er problemet. Hvor lenge kan de holde på å sende den tilbake og si at den funker fint? edit: Og hvor umoralsk er det om jeg nå heller en kaffekopp over tastaturet og sier at det var et uhell? Endret 29. juli 2010 av Gebby Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Som du sa mistet du pcen i bakken, derfor er det sannsynlig at alle feilene som har oppstått er forårsaket av dette. Derfor frafaller din rett til å reklamere på produktet ved bruk av forbrukerkjøpsloven. Loven om antall avhjelpsforsøk frafaller også. Det du må forholde deg til nå er vilkårene som står i forsikringsavtalen din med Acer. Der står det nok spesifisert hvilke rettigheter du har. Og hvor umoralsk er det om jeg nå heller en kaffekopp over tastaturet og sier at det var et uhell? Det er det vi kaller forsikringssvindel og er veldig ulovlig. Skulle du bli tatt risikerer du opp til flere måneder i fengsel. Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Blåskjerm kommer nesten alltid av dårlig hardware eller software. I ditt tilfelle tyder det veldig på det er hardware relatert. Det nye HKet er nok ikke det samme som satt i fra før. Og kan være det ikke passer godt med RAM brikkene dine, noe som lett kan få frem BSOD`s. Som sagt over det forsikringssvindel. Men jeg hadde vel ikke vert kjempeforsiktig rundt PCen i nærmeste fremtid hadde jeg vert deg. Fort gjort å miste den i bakken eller søle over den vettu! Acer sin kundeservice er til å spy av. Har den alltid vært, så de folka der er det liten vits å være moralske mot. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Takk for svar begge to. Feilen virker jo som om det skyldes skjermkortet, og dette sitter jo fast pA hovedkortet, altsA er det jo det nye skjermkortet som feiler, ikke det jeg Qdela nAr jeg mista pcn i bakken. Har jeg da mistet forbrukerkjQpsloven eller har jeg fortsatt krav pA ny etter 3 ganger forsQkt reparasjon? Forsikringsavtalen min er Acer Advantage, og skal sA vidt jeg ser dekke alt bortsett fra skader pA LCD-skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå