OPL Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Finner ikke dette i noen regler noe sted. Det er en parkeringsplass nær leiligheten min som man kan stå maks 3 dager på. Kan jeg da stå der 3 dager også være borte en dag så stå der 3 dager til ? Eller kan jeg stå der 3 dager og være borte 1 time og stå 3 dager igjen ? Hva slags regler gjelder her ? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er vel snakk om 3 dagers sammenhengende parkering, så dersom du flytter bilen etter 3 dager kan jeg ikke se at du gjør noe galt. Dersom du ønsker å parkere der 3 nye dager etter en time, har du like mye rett til det som alle andre. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Et annet spørsmål er hvordan skal en eventuell bøtelegger dokumentere at bilen har stått der sammenhengende i over tre døgn? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 parkeringsvakten tar bilde av bilen Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Og kommer tilbake og sjekker om tre dager da? Hva om bilen flyttes men parkeres helt likt? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 parkeringsvakten tar bilde av bilen Parkeringsvakten kan da umulig påstå at et et tidsrom på mer enn tre dager er dokumentert ved hjelp av noen få bilder. Er man redd for dette kan man eventuelt bare rygge bilen ti centimeter dag nr. 3, bruke vindusviskerene en gang og vri litt på rattet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Finner ikke dette i noen regler noe sted. Det er en parkeringsplass nær leiligheten min som man kan stå maks 3 dager på. Kan jeg da stå der 3 dager også være borte en dag så stå der 3 dager til ? Eller kan jeg stå der 3 dager og være borte 1 time og stå 3 dager igjen ? Hva slags regler gjelder her ? Forresten, er dette en privateid / driftet plass? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Et annet spørsmål er hvordan skal en eventuell bøtelegger dokumentere at bilen har stått der sammenhengende i over tre døgn? Som oftest med et spraymerke på et av dekkene. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Et annet spørsmål er hvordan skal en eventuell bøtelegger dokumentere at bilen har stått der sammenhengende i over tre døgn? Som oftest med et spraymerke på et av dekkene. Da er det jo bare å gjøre som jeg skrev over, flytt bilen ti centimeter. Merkelig praksis, trodde tidsbestemt parkering var utgått. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Som oftest med et spraymerke på et av dekkene. Hva slags spray er det? Og forsvinner den lett? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 De jeg har sett har brukt kritt. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Kritt er jo iofs greit da det forsvinner med en gang, men spray - nei, ser jeg en p-vakt bruke spray på bilen min (les: dekket mitt) blir jeg heller mindre fornøyd. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Kritt er jo iofs greit da det forsvinner med en gang, men spray - nei, ser jeg en p-vakt bruke spray på bilen min (les: dekket mitt) blir jeg heller mindre fornøyd. Null stress å få bort denne sprayen, den forsvinner til og med i regnvær. En eller annen form for vannoppløselig merking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå