-=Petter=- Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hei Har en del filmer på min server. Og skulle gjerne kunne delt disse med min familie. Gjerne uten at dem må laste ned hele filmen først. For da kan man likesågodt sette opp en ftp. Men finnes det et prog jeg kan legge inn på min server som kan streame dette over. Slik at dem kan se på film. Der jeg selvfølgelig setter opp spes brukere og slik. Har hørt om noe kalt: Progressive Downloading. Men vet ikke hvordan dette fungerer. Og eventulet med ISO filer. Alt jeg har av filmer, er stort sett ISO filer. Kan jo se filmer over nett på linjen jeg har nå. Hva trengs eventuelt av linje? Mvh Petter Endret 29. juli 2010 av TheBadKing Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 hvilket operativsystem har du? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hvilken linje har du hos deg og hos di som skal streame fra serveren din? At du kan se film over den linja du har nå betyr ikke at du kan serve det selv vist du feks har ADSL..Adsl har for treig ut hastighet til at du vil få noe særlig kvalitet på det.. Du bør ha min. 2 Mbit ut for at det skal være noe vits.. Endret 29. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Kjører win 7 ultmate/pro (huska ikke helt) Har 4,5 mbit ut. 6 mbit ned. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) http://orb.com/ Testa det litt og ser ut som det kan funke det.. Edit.. Sender deg en PM med test link. Endret 29. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 http://xbmc.org/ er vel det som du skal ha... Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 http://edna.sourceforge.net/ Send en PM hvis du vil ha bruker:passord på min server for å teste. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 xbmc, bruker jeg som mediacenter ja. men har ikke funnet noen måte og dele dette over internett der på.. er ikke snakk om lokalt. taz: skal se litt på orb democomputer: se litt på dette også.. ser det først og fremst er laget for mp3 Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 xbmc, bruker jeg som mediacenter ja. men har ikke funnet noen måte og dele dette over internett der på.. er ikke snakk om lokalt. taz: skal se litt på orb democomputer: se litt på dette også.. ser det først og fremst er laget for mp3 Er laget for mp3 ja, men virker bra for video. Tror ikke den takler iso eller andre image-filer. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 http://www.simplehelp.net/2007/09/22/how-to-stream-audio-and-video-from-your-computer-across-the-internet/ Ser lovende ut,har ikke testet det.. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Ser desverre ut som om ikke mhive heller har support for .ISO. Ellers fungerer det jo helt utmerket.. Noen andre som har forslag? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) En mulighet er jo å sette opp VPN eller lignende løsning slik at maskinene tror de sitter i samme nettverk. Da er det jo ikke noe værre enn at du deler filen på nettverket, og den vil kunne streames helt normalt uten videre verktøy så lenge det er nok båndbredde. For ISO filer av f.eks. DVDer må man vel og merke mounte filen i passende verktøy slik som deamon tools før avspilling eller bruke et mediaprogram som kan fordøye hele ISO filen direkte, men kort sagt så om du har et VPN nettverk eller lignende falsk LAN så vil du ikke trenge noe mer for å spille den av på andre siden av nettverket enn du må gjøre for å spille av på maskinen som filen egentlig ligger på. Hamachi f.eks. er jo et veldig enkelt verktøy for dette, men det er ikke helt gearet mot mer permanente tilkoblinger, så å sette opp en eller annen form for VPN tunneling er som sagt det jeg hadde vurdert. 4,5Mbit upload er dog kanskje litt i minste laget. Det vil nok fungere greit for divx/h.264 filer i standard oppløsning, men HD materiale vil det nok gå for tregt for, og muligens også vanlige DVD-filer (som er komprimert mye dårligere med MPEG2 og dermed trenger mye båndbredde). -Stigma Endret 8. august 2010 av Stigma Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Ser desverre ikke riktig t dette heller. Da det må være mulighet for å kunne laste ned litt før den begynner avspillingen. Slik som det blir gjort da man ser på en streaming tjeneste. Noen andre forslag? Progressive downloading. Noen som har vært borti dette og kan forklare litt om dette? Hvis dette i det hele tatt er relevant for det jeg er ute etter? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) http://www.asciiexpress.com/webguide/homeserver.aspx Støtte mpg;wmv;avi;vob;mp4;vob;iso;img WebGuide krever en av følgende: - Windows XP Media Center Edition - Windows Vista (Home Basic eller Premium, for de inkluderer Media Center) - Windows Home Server Endret 10. august 2010 av taz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ser desverre ut som om ikke mhive heller har support for .ISO. Ellers fungerer det jo helt utmerket.. Noen andre som har forslag? Sjekk ut XBMC bedre og installer portable versjon. Den har streaming over nett.... Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 sudan2k: har prøvd og lese litt and dette nå. Men ikke funnet ut stort ang dette. Har også lagt inn XBMC, men husker ikke helt om det er i portabel eller ikke. Men litt kjett og måtte gjøre om alt i XBMC, hvis jeg ikke har gjprt det. Alt fungerer så bra nå. Hehe Men hvis det er en grei løsning, så er jo det fint. Da er det nok kanskje vært det ja. Har du en link eller noe jeg kan lese litt mere på. Roter liksom bare rundt om kring, og finner ikke noe glupt. Petter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Beklager så meget. Min feil. Det hvordan XBMC kobler seg på nettet man kan sette opp... Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 OKI, da er jeg med. Men hart hørt at man kan bruke VLC til og spille av filmer som ligger delt på FTP eller HTTP. FTP vet jeg hva er. Men hva menes med HTTP? Er det liksom web? Noen som vet om det vil buffre, da man spiller av fra FTP? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Der fant jeg det jeg hadde en mistanke om. Windows Mediaplayer i windows 7 har DLNA støtte. Den kan også streame til nettet.... http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Stream-your-media-over-the-Internet-using-Windows-Media-Player Edit: La til link Endret 11. august 2010 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Sett litt på dette nå. Men ser ikke ut til at det støtter og legge til .iso filer i biblioteket, så da er jeg litt like langt.. Får liksom ikke sjekket om det virker.. Men ellers ser det i hvertfall ut som om det skal være mulig med andre type filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå