Gå til innhold

Hjelp til svært rimelig oppgradering - 6 år gammel pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en ny pc for litt siden og var da helt ukjent med bygging av pc. Bygde den nye sammen med en kamaerat og lærte litt av det.

Nå har jeg altså en 6 år gammel pc som jeg bruker til å "mekke" litt på. I den sammenheng funderer jeg på om det er mulig å oppgradere prosessor til denne pc'n - til ca 1.000 - 1.500?

Hovedkortet mitt på gamle pc'n;

- Abit Av8, socket 939.

Prosessor:

- Amd Athlon 64, 3500+ 2,25 ghz

Som dere skjønner er dette i gamle dager da en prosessor var en enkjernes prosessor :) Jeg har funnet ut at hovedkortet takler disse prosessorne;

- Amd Athlon 64 (som jeg har en utgave av)

- Amd Athlon 64 Fx

Håper dette er nok informasjon til at noen vet hvor jeg kan lete, eller om jeg kanskje må på bruktmarkedet?? Understreker at dette vil jeg gjøre kun for å øve meg litt, men samtidig oppgradere pc'n en smule. Må også ha tilhørende vifte på prosessoren selvsagt:)

Av RAM har jeg 2 gb så maskina var god for 6-7 år siden:)

Takknemmlig for all hjelp!

mvh

morvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo undersøke om HK takler AMD Athlon 64 X2 utgavene. De selges det endel av på bruktmarkedet den dag idag. Selv solgte jeg min X2 4400+ for noen få hundelapper for litt siden.

En, slik, 2GB Ram og XP fungerte helt fint det, tror ikke W7 blir noe problem heller.

Men legg ikke 1500,- i en ny CPU, det blir for dyrt, da kan du heller kjøpe noe nytt :)

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker kan du jo prøve å overklokke, synes å huske at denne kunne overklokkes endel.

Ellers har HK bare AGP-skjermkortsokkel.

Som andre sier, vil det være billigere og bedre å kjøpe en oppgraderingspakke fra f.eks. Komplett.

Hvis du likevel ønsker en AMD X2, PM meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...