G Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er ikke så sikker på at neste skritt er nettbasert. Jeg tror vi vil ha stor nytte av en annen form for fysisk distribusjon av høykvalitets media. Enig. Det er liksom mer oversiktelig å stille seg foran en stor vegg med hyller i butikken, enn det er å få en god oversikt over ting i en nettbutikk f.eks. (uten først å måtte klikke seg fram og tilbake en del i nettbutikken). Nettbutikk kan ha en god del andre fordeler over fysisk butikk, så er det også nevnt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Samt at en del foretrekker å eie en fysisk kopi av filmen de har kjøpt. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Butikk gir også produsentene av materialet en mulighet for ekstra eksponering, noe jeg tror de vil like. Pluss, at om kundene ikke kjøper filmen, så har butikken investert i innkjøpet. Det er da butikken som må ta tapet om filmen ikke selger godt nok. Noe produsenten gir beng i, om de først har mottatt slantene fra butikk. Det er først ved nye produksjoner produsenten må ta hensyn, og selvfølgelig ved salg over nettet, da folk gjerne vil sjekke litt rundt før de kaster bort pengene sine på produktet, da dette er mye enklere å foreta med google-søk og diverse forum-tråder om produktene. Riktig butikkeksponering leder gjerne til en del impulskjøp hos kundene. Endret 19. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det kommer mest an på hva filmbransjen velger å gjøre. Dersom de tviholder på fysiske media og/eller snurremedia så vil folk flest dra fortiden med seg mange år til. Dersom de gir etter for presset om nettdistribusjon så forlater vi fortida kjappere. Bluray har en fordel på pris når det kommer til den lagringskapasiteten som trengs for 3D full HD film (20-50 GB). I mindre størrelser (2GB og mindre) er flash rimeligere. Men det er jo ganske uaktuelt i dag på grunn av kapasitet. I større størrelser (50+ GB) er det per i dag kun harddisk som gjelder. Bluray-kapasiteten kan riktignok økes en del (i praksis opp til ca 100-200GB) men det tror jeg ikke blir noen suksess på grunn av manglende bakoverkompatibilitet. Om 3-4 år kan flash i teorien ta over noe av bluray-markedet. Jeg tror vi får f.eks mediespillere med minnekortlesere og rimelige flash rom minnekort med film i butikken. Det blir neppe noen stor suksess. Minidisk var nok større i sin tid. Bluray kommer til å være med oss i 5-10 år til på grunn av bakoverkompatibilitet, men jeg tror mediemaskiner med kjøpefilm fra nettet og TVer med slik funksjonalitet innebygget er framtida. Denne framtida startet allerede for rundt 6-8 år siden, men det har gått sakte fremover på grunn av filmbransjens ønske om fysiske media, enn så lenge. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Alt av mediespillere og Tver har USB inngang i dag. Min TV kan tom. spille av 50 formater direkte via USB eller nettverk. Det er ikke sikkert de går den veien at man må ha en minnekortleser, men at de velger å bruke USB grensesnittet for å avspille film. Ergo siden de aller fleste i dag har et fungerende grensesnitt tror jeg ikke Flash nødvendigvis er så søkt ift. filmavspilling. Ellers har jeg en minnekort-usb adapter på størrelse med et SDHC minnekort. Endret 22. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg tror film på minnekort er helt søkt og det har jeg argumentert for flere ganger(fast bestemt på at prisen aldri blir lav nok). Nå er jo 3d på vei inn også. Se på hvordan spotify har fått veldig mange på min alder til å slutte å laste ned sanger(og kjøpe). Filmleieapplikasjoner på pc, mobil og "slate" med en trådløs brukervennlig overføring av (3d?) hd materiale tror jeg er det eneste som virkelig kan utfordre BD og DVD her I de rike land. At BD får en fysisk arvtager høres helt sløkket ut for meg, og flash basert er enda mer på jordet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det kan jo være vi får se noen avarter av det vi ser på som tradisjonelle minnekort som egner seg godt til masse"trykking" av filmer til en billig penge. Ingen har vel sagt at vi får Flash slik det er i dag, opplagt nok. Jeg tror ikke vi mister fysisk media før folk slutter å ønske å kjøpe et fysisk samleobjekt av spill og filmer. Jeg tror derimot vi bare vil se mer og mer av fysisk+digitalt som allerede har begynt å ta seg opp. "+ digital copy" som det står på en del filmer allerede i dag. Endret 26. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Å ha som samleobjekt er det eneste jeg ser på som et argument for at fysiske medier kommer til å overleve. Men det er ikke mange som samler på mer enn det de virkelig liker. Jeg kjenner mange karer som er meget interesert i musikk og har spilt inn profesjonell musikk video. De kjøper det liker aller best i vinyl/cd, og bruker spotify til pc og torrent til harddisk ipodene deres. Om fysiske medier vil leve lenge, tror jeg det vil leve slik som cden har gjort lenge, og vil bli mindre og mindre populær i takt med at folk venner seg til digitale kopier. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Å ha som samleobjekt er det eneste jeg ser på som et argument for at fysiske medier kommer til å overleve. Ikke uenig, men man skal heller ikke undervurdere den trangen hos mange storkjøpere. Jeg hadde forøvrig tenkt til å nevne at tiden ikke er moden for direkte sammenligning melllom spill/musikk og film. Spill ligger langt foran i utviklingen her og det samme med musikk. Film derimot har såvidt begynt å skrape litt på slike modeller. Selv er jeg en ivrig betaler av spotify og digital distrubusjon av musikk og kjøper sjelden fysisk media av selv det jeg verdsetter mest. Mens på filmsiden er det fortsatt en annen mentalitet hos meg, og jeg tror, hos en del andre. Dette på tross av at jeg har mediapc og ripper kopier av alle filmene jeg har og legger på lokalt nettverk. Endret 27. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå