Gå til innhold

[Løst] XP: SP3 før bluescreen?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en XP-SP2-inst. som i oppstarten starter flere programmer resident, og etter en stund går den i bluescreen. Er det noen tast å trykke for å hindre alle disse programmene å starte? Håper at det hjelper å oppgradere til SP3 for å få bluescreen vekk.

Alternativt: Er det mulig å innstallere SP3 fra Safemode på noen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan redde en ved slik dum PC atferd, det er vel system restore, dvs sette den tilbake til et tidspunkt før feilen oppstod.

Om jeg ikke huster feil, så går det vel bra å taste F8 under oppstart, for så å velge safe mode og så system restore.

Ellers når man har fått restoret til noenlunde feilfri SP2, så er det ugrade til SP3. (Eller event litt virusvask inne i mellom, for eksempel med AVG.)

Dette er bare ut i fra hukommelsen, det kan være jeg husker feil. Tar gjerne mot tips omdet funket eller ikke.

Lenke til kommentar

Testet litt. Det ser faktisk ut til å være feil at det går an å kjøre system restore fra safe mode.

Det som der i mot ser ut til å fungere, det er å installere ccleaner og så kjøre denne fra safe mode. Denne kan så deaktivere alle (de fleste) automatiske programstarter.

Når dette er på plass så bootes i normalmode, og så kjøres system restore.

Lenke til kommentar

Hei

Nå har jeg fått gjort en del.

Må få takke Arne22 for forslaget, men det går ikke å kjøre System Restore fra Safe mode som du sier.

Jeg må også få takke Hårek. Jeg satt fast i egne tanker da jeg avslo msconfig. Du hadde rett. Msconfig kunne jeg kjøre fra Safemode og disable programmene. Fant til slutt ut hvilket program som lagde problemene og fikk avinstallert det. Nå virker det og XP er oppgradert til SP3.

Takk begge to. på bakgrunn av begge forslagene fikk jeg altså løst problemet.

Jonny

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei

Nå har jeg fått gjort en del.

Må få takke Arne22 for forslaget, men det går ikke å kjøre System Restore fra Safe mode som du sier.

Jeg må også få takke Hårek. Jeg satt fast i egne tanker da jeg avslo msconfig. Du hadde rett. Msconfig kunne jeg kjøre fra Safemode og disable programmene. Fant til slutt ut hvilket program som lagde problemene og fikk avinstallert det. Nå virker det og XP er oppgradert til SP3.

Takk begge to. på bakgrunn av begge forslagene fikk jeg altså løst problemet.

Jonny

Joda det går ann. Se bare her..

Tradisjonelt så har jeg brukt å slipstreamet servicepakkene inn på en cd og reinstallert XP hver gang der har kommet ny servicepack...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...