Gå til innhold

Problemer med å opprette AppleID

Anbefalte innlegg

Lite spørsmål på siden, men det gjelder noe relatert til iPhone OS 4.0 og tar sjangsen.

Jeg er helt ny på apple produkter og i går kom datteren hjem med en iPod Touch. Vi satt opp det meste, installerte iTunes på PCen, registrerte enheten, oppdaterte til iPhone OS 4.0, fikk over musikk, fikk den på nett via WiFi osv osv.

Men når vi skulle hente gratis spill fra iStore begynte problemene. Vi klarte ikke å lage noen iStore account. Når vi hadde lagt inn all informasjonen fikk vi begge ganger en feilmelding som sa noe lignende "Your account cannot be created at the moment". Jeg forsøkte med 2 forskjellige e-post adresser for å sjekke at ikke det var årsaken.

Så vet jeg de prøver litt i dag mens jeg er på jobb, og får beskjed om at de nå forsøker å opprette en apple-id. Denne krever dog betalingsinformasjon og min datter er ikke gammel nok til å opprette det.

Men krever iStore og nedlasting av gratis spill fra Appstore at man har både en iStore account og en apple-id?

Veldig forvirrende dette for nye brukere og jeg kan ikke si jeg sitter igjen med det "brukervennlige" inntrykket Apple er berømt for etter gårsdagens sesjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt spørsmål på siden, men det gjelder noe relatert til iPhone OS 4.0 og tar sjangsen.

Jeg er helt ny på apple produkter og i går kom datteren hjem med en iPod Touch. Vi satt opp det meste, installerte iTunes på PCen, registrerte enheten, oppdaterte til iPhone OS 4.0 osv osv.

Men når vi skulle hente gratis spill fra iStore begynte problemene. Vi klarte ikke å lage noen iStore account. Når vi hadde lagt inn all informasjonen fikk vi begge ganger en feilmelding som sa noe lignende "Your account cannot be created at the moment".

Jeg forsøkte med 2 forskjellige e-post adresser for å sjekke at ikke det var årsaken.

Så vet jeg de prøver litt i dag mens jeg er på jobb, og får beskjed om at de nå forsøker å opprette en apple-id. Denne krever dog betalingsinformasjon og min datter er ikke gammel nok for å opprette det.

Men krever iStor og nedlasting av gratis spill fra Appstore at man har både en iStore konto og en apple-id?

Veldig forvirrende dette for nye brukere og jeg kan ikke si jeg sitter igjen med det "brukervennlige" inntrykket Apple er berømt for etter gårsdagens sesjon.

Ja, de krever det siden Store kontoen er tilknyttet Apple-ID. Litt bakvendt, men det gir mening når du tar til grunn at Apple-ID brukes til nesten alle andre ting på nett for Apple-produkter.

Det med betalingsinfo tror jeg du kan unngå slik: http://theappledaily.com/2008/08/04/create-free-itunes-account-without-credit-card/

Lenke til kommentar

årsaken til at jeg ikke oppfattet de "som det samme" er at på den ene får man beskjed om å legge inn betalingsinformasjon, kortnr osv. men ikke på den andre.

Legger inn dette gode svaret her.

Litt spørsmål på siden, men det gjelder noe relatert til iPhone OS 4.0 og tar sjangsen.

Jeg er helt ny på apple produkter og i går kom datteren hjem med en iPod Touch. Vi satt opp det meste, installerte iTunes på PCen, registrerte enheten, oppdaterte til iPhone OS 4.0 osv osv.

Men når vi skulle hente gratis spill fra iStore begynte problemene. Vi klarte ikke å lage noen iStore account. Når vi hadde lagt inn all informasjonen fikk vi begge ganger en feilmelding som sa noe lignende "Your account cannot be created at the moment".

Jeg forsøkte med 2 forskjellige e-post adresser for å sjekke at ikke det var årsaken.

Så vet jeg de prøver litt i dag mens jeg er på jobb, og får beskjed om at de nå forsøker å opprette en apple-id. Denne krever dog betalingsinformasjon og min datter er ikke gammel nok for å opprette det.

Men krever iStor og nedlasting av gratis spill fra Appstore at man har både en iStore konto og en apple-id?

Ja, de krever det siden Store kontoen er tilknyttet Apple-ID. Litt bakvendt, men det gir mening når du tar til grunn at Apple-ID brukes til nesten alle andre ting på nett for Apple-produkter.

Det med betalingsinfo tror jeg du kan unngå slik: http://theappledaily.com/2008/08/04/create-free-itunes-account-without-credit-card/

Lenke til kommentar

Jeg flyttet disse postene fra iPhone 4 Caféen til et eget emne. Etter et par tekniske problemer skal alt nå være fikset!

Nå vet jeg ikke hvor gammel datteren din er, men hvis du oppretter en AppleID i hennes navn med ditt bankkort, bør du passe på at hun ikke kjøper store mengder spill, programmer og musikk. Det er veldig enkelt å bruke penger i iTunes Store!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...