Gå til innhold

AMD Bulldozer vs Intel Sandy/Ivy bridge - nyheter fram mot lansering

Anbefalte innlegg

Litt nyheter om Ivy Bridge og Panther point-chipsettet. Intel har tydeligvis kommet til fornuft når det gjelder overklokking:

"Intel will allow overclocking in all non-business Panther Point chipsets and will support the IGP on all the new chipsets. That means there will be no direct replacement for P67 (not that it really matters), and similarly there’s no direct equivalent of the non-overclocking H67."

For de som er opptatt av grafisk ytelse er PCIe 3.0 gode nyheter:

"... Ivy Bridge will upgrade PCIe from 2.0 to 3.0, which means twice the bandwidth—or a move from 500MB/s to 1GB/s per lane. This is very good news for users who want maximum graphics performance, meaning SLI or CrossFire..."

Kilde: Anandtech. (I artikkelen er det også et veikart for nye ssd-er).

Ny prosessorteknologi: Tri-gate vil kunne gi stor ytelsesøkning på 22nm-prosessene . Er litt usikker på om dette vil bli brukt på Ivy bridge, trodde det var bare en krymping av Sandy bridge. Står vitterlig "... shipping in 2H 2011". Se mer på Anandtech her.

Åttekjerners Sandy bridge E til salgs på Ebay...

Bulldozernews:

Her er det lekket noen angivelige benchmarks for de nye prosessorene. Synes ikke det ser lovende ut, men jeg tviler litt på denne kilden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benchmarksa som har kommet er veldig lovende for Bulldozer. PCMark skalerer ikke veldig bra med høyere kjernetall, så at Bulldozer kan konkurrere med i7-2600k på lett trådet ytelse betyr at den vil være langt sterkere når du kan utnytte fire eller åtte tråder i spill som BF:BC2. Samtidig vil den da kunne konkurrere i spill som Starcraft 2 som kun utnytter to tråder.

Lenke til kommentar

Bulldozer ser jo kanon ut foreløpig, 990FX+Bulldozer here I come :thumbup:

Faktisk helt hinsides bra dette, jisses, godt jeg ikke hoppet på Sandy, da hadde jeg lagt ut bruktannonser i fleng og håpet på at ingen så dette..... :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det kommer vel ikke som noe sjokk at GB benekter det hele om det var fakta, men det ligner dessverre en fake. Velger å tro at det ligger endel sannhet i dette, helt til en spesialenhet innen FBI kalt de Ubestikkelige sier det garantert er fake :tease:

Lenke til kommentar

Det kommer vel ikke som noe sjokk at GB benekter det hele om det var fakta, men det ligner dessverre en fake. Velger å tro at det ligger endel sannhet i dette, helt til en spesialenhet innen FBI kalt de Ubestikkelige sier det garantert er fake :tease:

når det er sagt, så har jeg lagt merke til en ting eller to om fake scores før launch på nesten ALLE AMD/ATI scores over omtrent de siste 1-3 årene.

hvorfor kommer det så mye som er fake? dette skjer utelukkende ikke med Intel/Nvidia.. fanboys?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...