BAT Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Litt Bulldozer rykter å se på. Hvis dette stemmer så kommer det en god hastighetsøkning fra dagens prosessorer. Link Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Litt Bulldozer rykter å se på. Hvis dette stemmer så kommer det en god hastighetsøkning fra dagens prosessorer. Link Problemmet til AMD har nødvendigvis ikke våre hastigheten, men effektiviteten. Intel er pr. dags dato langt mer effektive pr. ghz, enn AMD. Håper for AMD's del de heller får ordnet på effektiviteten, enn å trø på med mer hastighet og tro det løser problemet. For å si det sånn, så setter du ikke en 350hk's motor i en bil som er laget for max 150hk med et bra resultat, uten å forbedre, understell, bremser osv osv Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det er jo nettopp det som menes med hastighetsøkning, "higher instructions per clock cycle (IPC)" noe som garantert blir meget mer effektiv fra Phenom II og sannsynligvis også noe av det intel har ute nå også. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det er jo nettopp det som menes med hastighetsøkning, "higher instructions per clock cycle (IPC)" noe som garantert blir meget mer effektiv fra Phenom II og sannsynligvis også noe av det intel har ute nå også. =) Ser jo nå at jeg har blandet hastighet og frekvens Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ennå litt mer detaljer rundt ryktene fra min forrige post. Link Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg drøyer ihvertfall bygging av ny hjemme rig inntil socket 2011 og bulldozer er her. Det virker på ryktene som at Sandy i 1155 form skal få kjørt seg. Skal sette opp en xxxK på jobben om ikke lenge, så jeg får uansett prøvd mp-only klokkinga til Intel. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nå har jeg lagt såpass mye penger i riggen min at det blir å vente til jeg kan få en drastisk økning i ytelse ift X6 1090T. Får bare håpe ventingen blir verdt det, uansett om det blir intel eller amd. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Bulldozer-Ready AMD 990FX Based MSI Big Bang Conqueror Motherboard Pictured Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ennå litt mer detaljer rundt Bulldozers forventede ytelse. Link Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ennå litt mer detaljer rundt Bulldozers forventede ytelse. Link Hmm, litt skeptisk. Tror ikke det er mye FPS å hente på CPU siden for AMD (sett bortifra gitte titler), skjermkortet er som regel flaskehalsen. 50% økning fra i7 950? Litt irrelevant (uten om for de som har den fra før), hvor påstår de den plasserer seg i nærheten av Sandy Bridge, det er mer intressant! Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Alt er rykter inntil første testen faktisk kommer så det blir bare å vente mot sommeren.... Hadde vært moro om AMD faktisk har klart å ta igjen forspranget til intel. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Husker ikke helt hvor jeg leste det, men MSI hvert fall har vist planer om å begynne å selge MSI Big Bang Conqueror med 990FX brikkesett i god tid før lansering av Bulldozer. Dette vil jo være aktuelt for mange med Phenom II prosessorer siden dem er kmpatible med AM3+ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg har ingen tro på Bulldozer før jeg får se skikkelige tester. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hmm, litt skeptisk. Tror ikke det er mye FPS å hente på CPU siden for AMD (sett bortifra gitte titler), skjermkortet er som regel flaskehalsen. 50% økning fra i7 950? Litt irrelevant (uten om for de som har den fra før), hvor påstår de den plasserer seg i nærheten av Sandy Bridge, det er mer intressant! Nja , finnes sikkert mange måter man kan optimalisere på så at man kan få en høyere fps økning ved bruk av cpu og gpu og akkurat der har jo nå Amd fordelen med at de har kjøpt opp Ati og fått en enorm mengde med informasjon og erfaring om utviklingen av gpu'er. Men som andre har påpekt her så blir det vanskelig å finne ut hva resultatene blir før Bulldozer kommer ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Pessimist ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Pessimist ? JEg er til vanlig ikkje pessimist, men nå er det på tide at AMD faktisk beviser litt. Synes ikkje AMD har vært bra siden socket 939 og DFI Lanparty tidene. Men men. Jeg kjøper som regel bare det som yter best, så det har vært lite amd cpu'er i hus de siste årene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Ah.. Socket A minner; 2,8Ghz Burton og Lanparty. Dual Channel ram og minnekontroller på cpu'en mens Intel sleit med Pentium. Jeg velger å tro AMD kan få til noe med Bulldozer, vi trenger litt skikkelig konkurranse igjen. Endret 24. januar 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Skjønner ikke hvorfor folk skal være så negative til AMD. Dem har ikke ytelseskronen, men dem leverer flotte produkter til fin pris og med funksjonaliteten på plass. Jeg gleder meg iallefall til lanseringen av Bulldozer Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Utsatt igjen og igjen. Med Intels problemer med Sandy, ville det vært gull for AMD om dem fikk ut Bulldozer samtidig med Sandys "relansering". Nå blir de vel 3-4 mnd for sen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det som hadde vært gull, var om de hadde fått rullet ut Bulldozer nå, nå som mange desperat venter på SB tilbakekomst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå