KoKo_ Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Saken ligger inne hos finansklagenemda nå. Fikk bekreftelse på mottatt sak for 4 uker siden. Fikk bekreftelse på at de har innhentet opplysninger fra Terra og Gjensidige for 2 uker siden. Så da er det bare å vente å se hva de kommer frem til, og om det i det heletatt får konsekvenser for utfallet. Skjer det ikke noe nytt nå, så er jeg usikker på om jeg kommer meg videre med saken. Noen forslag? Ellers så slår jeg meg til "ro" med at jeg gjorde det som var i min makt for å få en fornuftig løsning i denne saken. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Saken ligger inne hos finansklagenemda nå. Fikk bekreftelse på mottatt sak for 4 uker siden. Fikk bekreftelse på at de har innhentet opplysninger fra Terra og Gjensidige for 2 uker siden. Så da er det bare å vente å se hva de kommer frem til, og om det i det heletatt får konsekvenser for utfallet. Skjer det ikke noe nytt nå, så er jeg usikker på om jeg kommer meg videre med saken. Noen forslag? Ellers så slår jeg meg til "ro" med at jeg gjorde det som var i min makt for å få en fornuftig løsning i denne saken. Jeg tror nok at du ikke kommer noen vei med klagen. Men du kan selvsagt prøve å ta sivilt søksmål mot motpart. Men de følger vel uansett samme regelverk som forsikringsselskapene. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Ny oppdatering for de som eventuelt er interessert? Fikk medhold av Finansklagenemda. Ringte Gjensidige for å høre om de nå hadde tenkt til å ta til fornuft. Fikk status om at saksbehandleren ikke hadde skiftet mening. Begynner å bli litt latterlig i mine øyne. Avventer en dypere tilbakemelding. Ikke gitt opp enda, har gått litt sport i det nå, men stopper når jeg må begynne å betale advokater o.l. for å komme videre. Har fått utbetalt 50% av skaden. Avventer svar fra Gjensidige, ba om et utfyllende svar. Er det faktisk slik at forsikringsselskaper bare kan si: "Sånn mener vi at det er, så slik vil det bli, samme hva alle andre sier!" ? 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Det er jo svært positivt at du fikk medhold fra fkk. Men det er nok ikke alltid forsikringsselskapene er enige med de da. Jeg håper dette går din vei. Si ifra hvordan det går da. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Avventer en dypere tilbakemelding. Ikke gitt opp enda, har gått litt sport i det nå, men stopper når jeg må begynne å betale advokater o.l. for å komme videre. Husk at du sannsynligvis har en rettshjelpdekning inkludert i din egen ansvarsforsikring som det kan være verdt å vurdere å benytte. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Avventer en dypere tilbakemelding. Ikke gitt opp enda, har gått litt sport i det nå, men stopper når jeg må begynne å betale advokater o.l. for å komme videre. Husk at du sannsynligvis har en rettshjelpdekning inkludert i din egen ansvarsforsikring som det kan være verdt å vurdere å benytte. Har ikke inntrykk av at Terra (mitt selskap) har noen interesse/ønske om å gjøre denne saken lettere for meg, dessverre. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Ny oppdatering for de som eventuelt er interessert? Fikk medhold av Finansklagenemda. Ringte Gjensidige for å høre om de nå hadde tenkt til å ta til fornuft. Fikk status om at saksbehandleren ikke hadde skiftet mening. Begynner å bli litt latterlig i mine øyne. Avventer en dypere tilbakemelding. Ikke gitt opp enda, har gått litt sport i det nå, men stopper når jeg må begynne å betale advokater o.l. for å komme videre. Har fått utbetalt 50% av skaden. Avventer svar fra Gjensidige, ba om et utfyllende svar. Er det faktisk slik at forsikringsselskaper bare kan si: "Sånn mener vi at det er, så slik vil det bli, samme hva alle andre sier!" ? Det er veldig positivt at du har fått medhold i forsikringsklagenemnda. I deres svar, eller i Gjensidiges avslag er du sannsynligvis blitt oppsyst om klageadgangen og fristene omkring dette. Vel så viktig er det at siden nemndenes avgjørelser kun er veiledende, er selskapene fra fra 1. november 2006 i enda større grad pådrevet til å følge vedtakene i forsikringsklagenemndene, ved at de faktisk må dekke klagerens saksomkostninger i første rettsinnstans dersom de likevel ikke følger nemndas vedtak.Dermed kan du ta dette kostnadsfritt til retten. Ta kontakt med en advokat. Dette skal du være opplyst om i Gjensidiges avslag (et krangleselskap iflg. mine erfaringer). Du kan lese mer om dette i denne linken: http://www.forsikringsrettshjelp.no/advokatenhjelperdeg/forsikringsvartelisten.html Lykke til G 2 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Takk for godt tips om rettshjelp. Ringte Finansklagenemda igjen i dag for å høre litt om dette før jeg eventuelt ringte Gjensidige igjen for å fortelle om mine neste steg for å få et riktig utfall på saken (har enda ikke fått noe skriftlig svar fra Gjensidige på dette). Advokaten hos Finansklagenemda informerte om at det ikke er noen nemd for kollisjonssaker på samme måte som mange andre typer forsikringsklager, så dette gjelder ikke for denne saken dessverre. Hun hadde heller ikke fått noe svar fra Gjensidige, og en purring hadde blitt sendt ut i går. Jeg fortalte om telefonsamtalen med Gjensidige for noen uker siden, og hun var veldig spent på argumentene deres. Hun var helt overbevist om at dette bør være 100% skyld på motpart og var like overrasket som meg over at Gjensidige står på sitt, så hun hadde ingen planer om å godta skylddeling. Hun lovet å ta tak i saken når det kom svar fra Gjensidige, så det blir spennende å se korrespondansen mellom FinKN og Gjensidige! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Her er min mening, uten at denne har noen som helst mening i saken utover at det er mitt synspunkt. Siden du var i bevegelse, i kjørebanen OG allerede blokkerte motpart når motpart begynte å rygge, så ligger all skyld hos han. Han MÅ ha sett deg i speilet. Ikke bare det, bilene var i sånn posisjon at han må ha sett deg hvis han så mot høyre (mot speil/bakover). Hvis han påstår at han hadde alle forholdsregler i orden ved ryggingen, så har han kjørt på deg med vilje. Her kan du anmelde han. Hvis han ikke var oppmerksom ved ryggingen, så kan forsikringsselskapet ditt sende saken til påtalemyndighetene. I begge saker er han strafferettslig ansvarlig. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 For alle dere som følger spent med på denne spennende saken (...) Finansklagenemda har sendt brev og fått de samme svarene som jeg fikk tilbake. De sendte noen flere brev og fikk fortsatt noen krampetrekninger med (etter min mening) ufornuftige paragrafrytter-svar. Siste kopi av svar fra Gjensidige jeg fikk var for ca en måned siden. (Omhandlet at begge rygget, jeg kunne ikke ha oversikt, blabla, som de heletiden har påstått) Ikke hørt noe på en måned nå, men ser i nettbanken min at jeg fikk overført de resterende pengene til konto på mandag. Så jeg tolker det slik, at jeg har fått medhold! Vet ikke hva Finansklagenemda gjorde nå til slutt, kanskje truet med domstoler, ikke vet jeg, men de skjønte vel til slutt at de hadde en meget dårlig sak.... 4 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det er et bevis på at det kan lønne seg å klage ihvertfall Men fikk du noen bonustap forresten? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Fikk ikke noe bonustap. Vurderte ikke å bruke mitt selskap for å få utbetalt de 50% som Gjensidige mente Terra hadde ansvaret for. Motparts bil ble ikke skadet nok til at det ble vurdert å reparere (motpart innrømte jo skyld på stedet, så han hadde ikke tenkt å forfølge saken for "egen vinning") Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Jeg fikk et kort formelt brev fra Gjensidige 12. april der det stod at de hadde vurdert saken på nytt, og hadde funnet ut at de hadde ansvar for hele skaden. Verken mer eller mindre, og uten beklagelse. Sendte en mail til Finansklagenemda i dag for å takke for hjelpen og spurte i samme slengen om hva som var siste aksjon for å tippe saken til min fordel. Fikk svar nå: ---------------------------------------- Takk for hyggelig tilbakemelding! Saken din ble løftet opp på et høyere nivå, både her og i selskapet. Etter en annenhåndsvurdering av selskapsjurist ble det besluttet å utbetale erstatning. Med vennlig hilsen Sekretariat for Finansklagenemnda avdeling for forsikring - Skade Camilla ******* Advokatfullmektig ---------------------------------------- Så da var alle tråder knyttet, *navn fjernet* måtte bite i det sure eplet, og få beskjed fra høyere hold at han er inkompetent, og jeg er fornøyd Endret 26. april 2011 av datating Fjernet fullt navn på privatperson. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hehe, bra det løste seg til slutt, hårreisende at det faktisk skal være så vanskelig og ta så lang tid. Forsikringsselskaper er stort slett sleipe som fy, og de tjener vel begge på delt skyld. At de trenerer og trenerer for at du skal gi opp er forkastelig. bra du sto på ditt! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Gratulerer. Det er godt å se at rettferdigheten seiret til slutt. Nå gjenstår vel bare å bryte alle bånd med Terra? Vis dem hva du synes om "støtten" du har fått. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Gratulerer. Det er godt å se at rettferdigheten seiret til slutt. Nå gjenstår vel bare å bryte alle bånd med Terra? Vis dem hva du synes om "støtten" du har fått. Terra ble dumpet for lengesiden, og de fikk vite hvorfor Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Flott at det ordnet seg og at du kjørte saken og ikke minst at du oppdaterte oss på utfallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå