SvartUtenSukker Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Forsøker med dette å få avklart et spørsmål som har skapt litt diskusjon rundt bordet i kveld. Fildeling er ulovlig, også hvis du bare laster ned, og også hvis du skaffer deg gratis musikkfiler etc. og burde ha skjønt at dette var warez. Mitt spørsmål er: Hvem har eksempler på at nordmenn i Norge har blitt straffeforfulgt for slike forhold? Selv kjenner jeg bare to tifeller, begge knyttet til opplasting av .torrent-filer og dertil hørende herligheter: Den pågående Max-Manus-saken, der etterforskningen (også) drives frem av et advokatfirma med planer om et sivilrettslig søksmål, og en tidligere sak knyttet til ham som la ut (av alle ting) filmen om Pitbull-Terje. Er dette de eneste eksemplene på at norske fildelere har fått svi? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 DVD-Jon fikk jo litt refs. Greia er vel at det er vanskelig å dra noe konkret ut av lovverket. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 DVD-Jon fikk jo litt refs. Greia er vel at det er vanskelig å dra noe konkret ut av lovverket. Jeg spurte om fildelere. Jon ble forresten ikke dømt, etter det jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå