Hveding Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hey! Har en ekstern hard disk (my book) som ikke lar seg vises på "min datamaskin", men den kan vises andre plasser på pc'en min. Bilde: http://bildr.no/view/693573 Noen som vet hvorfor den ikke vises på "Min datamaskin" ? Står jo at den fungerer som den skal. Takker for svar på forhånd Mvh Patrick Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Har du installert drivere? Deter vanligvis ikke nødvendig siden W7 som regl gjør det for deg, men det ser ut som det ikke gjor det denne gangen av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Når jeg koblet den til første gang så installerte den drivere som trengs. Har gjort det manuelt, men den kommer fortsatt ikke opp på min datamaskin. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Bruker du USB-porten på frontpanelet? Jeg hadde samme problem, men den dukket opp med en gang jeg koblet den i bak. Hvor hard er disken din? Endret 28. juli 2010 av Dernel Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Koblet til bak maskinen. Har prøvd alle usb porter men skjer ikke noe forandringer. Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Dukker den opp i diskbehandling ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Kan være store muligheter for at den eksterne disken har fått tildelt samme stasjon/disk bokstav som en av de andre diskene/DVD-ROM dine fordi du ser den andre steder, men ikke i Utforsker. Eller den har ikke fått tildelt disk bokstav, da vil du heller ikke se den i Utforsker/Windows Explorer. Har skjedd meg en del ganger at den har fått samme bokstav som en annen disk, derfor setter jeg alltid eksterne disker til X: første gang de tilkobles og da forsvinner det problemet. Endret 29. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Hvordan kan jeg velge om den skal hete feks "H" disk eller noe sånt, hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Høyreklikk på den i diskbehandling , gi den så en bokstav. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Da får jeg bare opp flere forskjellige valg jeg kan velge. http://bildr.no/view/693994 Se link Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Du er på feil plass. Kontrollpanel > System og sikkerhet > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Her inne ser jeg ikke den i det hele tatt... http://bildr.no/view/694008 (Se bilde) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Den er jo der. Jeg regner med at det er første gang du bruker den? Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvis den er på 500 GB, er det disk 1. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Joda der ja men kan ikke se den øversiden der C og D er. Ikke første gang, bare jeg som er dårlig med pc ^^ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Er det ikke første gangen du bruker disken? I så fall ser det ut til å være noe galt med den, for den har ingen partisjoner på seg. Den må ha en partisjon, med et format på seg for å kunne brukes, det vanligste er NTFS. Er det første gangen du bruker den, så bare høyreklikk på den og trykk på format, og så velg ntfs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 er det første gang du skal bruke den? Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Høyreklikk på den og velg " Lag nytt volum " (tror jeg da , har engelsk OS). Da vil den dukke opp der. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Problemet er at jeg har brukt denne hard disken før på andre pcer... Men en dag sluttet den og vise seg på "min datamaskin". Har nyformatert pc så testet den første gang i går på dette OS. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Så det er filer på disken du må ha tak i? Det kan være korrupt partisjontabell, prøv TestDisk. Hvis det blir for vanskelig eller det ikke fungerer, så må du bruke recovery program. Som f.eks Recuva. Da må du ha en annen disk å kopiere filene til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå