Øyvri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hei lurte på om det går an og gjøre noe ferdig på billappen når du e 17 år sånn som du kan med mopedlappen. har tatt mørkekjøring og trafikalt grunnkurs e det noe mer eg kan gjøre? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du kan ta all øvelseskjøring med trafikkskole, og teorien kan du ta fra og med et halvt år før du fyller 18. Med andre ord kan du få unna alt unntatt oppkjøringen før selve dagen. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du kan fullføre alle nødvendige kurs og teoriu prøve, men oppkjøring kan ikke bli utført frem til dagen du oppfyller lappen. Flere av mine venner har tatt oppkjøringen samme dagen de ble 18 nettopp pga dette. Beklager hvis jeg avleverte skuffende nyheter. Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Du kan fullføre alle nødvendige kurs og teoriu prøve, men oppkjøring kan ikke bli utført frem til dagen du oppfyller lappen. Flere av mine venner har tatt oppkjøringen samme dagen de ble 18 nettopp pga dette. Beklager hvis jeg avleverte skuffende nyheter. Hei takker for svar, noen som vet kass kurs du må igjennom? Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Skal vi om jeg husker rett fra toppen av hode: - Trafikalt grunnkurs (ikke nødvendig om du har moped lappen) - Første hjelps kurs (ikke nødvendig om du har moped lappen) - 6 obligatoriske kjøretimer - Glattkjøring på bane - Langkjøring - Mørkekjøring Lenke til kommentar
makila Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det ser stort sett riktig ut, bortsett fra at bare 2 kjøretimer er obligatoriske. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Man må dog regne med å bruke mer enn 2 vanlige kjøretimer. Jeg har enda ikke hørt om noen som bare har tatt det obligatoriske uten ekstra kjøretimer. Vil du ha færrest mulig timer så er det sette igang med øvelseskjøring. Velger du å øvelseskjøre med trafikkskole så regn med at det blir ganske dyrt. Velg heller å øvelseskjøre med foreldre. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Trenger heller ikke ta mørkekjøring om du har mopedlappen. Denne er en del av det trafikale grunnkurset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå