Gå til innhold

Er uten jobb 17 august, skal jeg kontakte nav nå eller senere?

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er rett plass, men prøver.

Jeg er lærling, og er ferig der nå 17 August. Etter det har jeg ingen jobb klar eller noe.

Så da må jeg nok gå litt på Nav en periode til jeg skaffer meg noe.

Skal jeg ornde dette med nav nå før jeg er uten jobb, eller den dagen jeg slutter som lærling?

Og går jeg på nav sitt kontor eller skal jeg gjøre noe på nettet?

Håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det nå og gå direkte til det nærmeste NAV kontoret. De er meget hjelpsom og vil supplere deg med all informasjon du trenger. Fordelen med å gjøre det over nett er at det er en rask prosess, men du vil ikke få svar på alt du lurer på. Dessuten det å vente til du er ferdig er unødvendig siden du vil gjerne begynne å utforske dine fremtidige muligheter nå hvis du er sikker på lærlingplassen ikke kommer til å tilby deg en stilling.

Lenke til kommentar

hmm.. er litt i samme situasjon, men jeg er ikke lærling da x) har bare sommerjobb, og slutter der den 15 aug. så flytter jeg og må finne meg en jobb..

men da typen min var innom nav før sommerferien så sa de at han klarte fint å finne jobb sjæl, de kunne ikke hjelpe han..

så jeg tenker jeg skal vente litt med å eventuelt kontakte nav, eller er det greit å gjøre det uansett nå? sånn i tilfelle...

jeg tenkte å registrere meg på nav.no her om dagen, men jeg skjønte det ikke helt..

måtte krysse av om jeg ville at en saksbehandler skulle kontakte meg.. bør jeg det?

jeg er jo ikke ferdig med å søke jobber enda liksom.. kan jo hende jeg ikke trenger nav i det hele tatt.. :p lol

Lenke til kommentar

hmm.. er litt i samme situasjon, men jeg er ikke lærling da x) har bare sommerjobb, og slutter der den 15 aug. så flytter jeg og må finne meg en jobb..

men da typen min var innom nav før sommerferien så sa de at han klarte fint å finne jobb sjæl, de kunne ikke hjelpe han..

så jeg tenker jeg skal vente litt med å eventuelt kontakte nav, eller er det greit å gjøre det uansett nå? sånn i tilfelle...

jeg tenkte å registrere meg på nav.no her om dagen, men jeg skjønte det ikke helt..

måtte krysse av om jeg ville at en saksbehandler skulle kontakte meg.. bør jeg det?

jeg er jo ikke ferdig med å søke jobber enda liksom.. kan jo hende jeg ikke trenger nav i det hele tatt.. :p lol

du bør krysse ja for at saksbehandler skal kontakte deg, i tillegg til at man er villig til å ta hvilken som helst jobb og er villig til å flytte for en jobb, er bare standard å å måtte si ja til det, er såklart ikke så strengt.

jo tidligere man registrerer seg på nav- jo bedre.

når man er blitt registrert på web-siden dems så kommer du til å bli innkalt til et informasjonsmøte- dette er kun for at du skal vite hva slags alternativer du har til jobbsøking og for å bli bedre kjent med deg personligt :)

sålenge man vet datoen for når man står uten arbeid- så er det bare å fylle ut skjema for arbeidledighet- noe du får utlevert over skranka på Nav sitt kontor.

jeg gjorde feilen da jeg ble arbeidsledig ved å komme med nødvendige papirer til søknaden om dagpenger 4 dager etter at jeg var arbeidsledig og da mistet jeg 4 dager med dagpenger.. surt, men man lærer av sine feil :)

Lenke til kommentar

huff, jeg tror det blir uaktuelt for meg å være åpen for å flytte for å få skaffa meg en jobb.. har jo akuratt fått meg ett sted å bo sammen med noen venner og gleder meg masse..

nav klikker vel ikke hvis jeg sier at jeg ikke vil flytte?

nå skal jeg bare jobbe i ett år da. skal studere til neste år, og jeg trenger bare jobb som servitør/kassa på rimi/ettelleranna sånt :p

men jeg har lest om sånne dagpenger..

men det står at man må ha hatt en viss sum tilsammen i intekter før man ble arbeidsledig. men jeg har bare hatt sommerjobber og småjobber her og der og har IKKE tjent såpass mye tilsammen enda :p hva kan jeg eventuelt ha i bakhånd da?

(ikke at jeg VIL ha dagpenger. men jeg er så noia over det med å ikke få meg jobb, så jeg vil bare være sikker på hva jeg kan ha i bakhånd om jegikke får jobb)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...