Gå til innhold

BK: ettermiddags lur


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg vil bemerke er at du har brukt automatisk hvitbalanse i overskyet vær noe som sjelden er en god ide. Sett hvitbalansen manuelt til "overskyet" så vil du få varmere og mer behagelige farger. Hvis du brukte rawformat så er det ikke noe problem da kan du justere hvitbalansen i ettertid. Hvis du bare brukte JPEG så har du ikke så mye å gå på når det gjelder justering.

 

Det andre er at deler av bildet er overeksponert og det forstyrrer litt.

 

Ellers ble det kansje en smule kjedelig og derfor mer avhengig av at det tekniske sitter men et godt forsøk.

Lenke til kommentar

Det første jeg vil bemerke er at du har brukt automatisk hvitbalanse i overskyet vær noe som sjelden er en god ide. Sett hvitbalansen manuelt til "overskyet" så vil du få varmere og mer behagelige farger. Hvis du brukte rawformat så er det ikke noe problem da kan du justere hvitbalansen i ettertid. Hvis du bare brukte JPEG så har du ikke så mye å gå på når det gjelder justering.

 

Det andre er at deler av bildet er overeksponert og det forstyrrer litt.

 

Ellers ble det kansje en smule kjedelig og derfor mer avhengig av at det tekniske sitter men et godt forsøk.

 

he he, skyter i raw og jeg har valgt den hvitbalansen jeg foretrekker:)

 

Er derimot enig at det er noen få bitte litt overeksponerte områder, men syntes ikke selv at de er så forstyrrende:)! Er ikke noe kanon bilde, det er jeg veldig klar over, men syntes det var litt søt, uten å høre alt for homo ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...