Gå til innhold

Hjelp,får ikke lyd fra optisk jack mellom pc å anlegg.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd en del nå å få til med å koble anlegget til pc`n via optikkabel, men neida..

 

Lydkortet jeg bruker på pc`n er innbygget å Asus p6t deluxe v2, det er rødt lys i utgangen å i andre enden av optiskkabelen. Men finner ikke noe optik jack i soundmax så jeg vet ikke om andre har problemer med dette på samme hovedkortet?!

 

Forsterkeren jeg bruker er en har/kar å innstillingene er rette der sjekket utallje ganger altså jeg kan velge mello,m op1-3 å den er satt til 1 samt kabelen.

Har også teste kabelen å den fungerer.

 

Så akkurat nå sitter jeg fast har ikke snøring hva som kan være galt,så hvist noen har samme problemet med lyden på dette hovedkortet bare "shout" ifra.

 

/ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har prøvd på i audio settings i kontrolpanelet er når det gjelder SPDIF er som sagt dobelklikke/h-klik å hake den på, properties kommer opp så ser jeg det står analog devices der skal det gjøre det? dette er i win 7 64 forøvrig.

 

Å jeg får lyd i headsettet mitt ja ingen problemer der.

 

Så jeg sitter som sagt fast hvist ikke jeg har gjort noe feil i win7 audio settings men ganske sikker på att det skal være rett der.

 

hadde vært kjekt om flere hadde det samme hovedkortet(asus p6t deluxe v2) som har koblet annlegg å pc med dette

 

håper på flere svar

 

ivan

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort og jeg kjører Win7 64-bit. Det eneste jeg gjør er å trykke på "Set default" knappen etter at jeg har markert SPDIF i listen. Dette er for så vidt likt på alle maskiner, uansett type hovedkort eller lydkort.

 

Siden du fortsatt har lyd i headset tyder det på at du ikke får valgt SPDIF som utenhet. Har du kun dobbeltklikket, eller har du markert den og trykket på "Set default" knappen?

Dobbeltklikk gjør ikke annet en å åpne egenskapene, så det holder ikke.

 

 

 

Hva slags avspillingsprogram bruker du?

Lenke til kommentar

Snakk om å være tjukk i hue(altså meg) mente jeg gjorde akkurat dette, men ser att det gjorde jeg tydelighvis ikke så all takk skal du ha formann for hjelpen!

Fungerer som bare pokker nå ingen problem. [Løst]

Endret av Ivan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...