Gå til innhold

Kombinere Outlook 2007 med Hotmail og Gmail?

Teac

Anbefalte innlegg

Sliter med diverse problemer i outlook. Har 3 mailer som jeg skal flette sammen.

Har en hotmail jeg har all mail på, og en del kotakter. Har en gmail hvor jeg har enda flere kontakter og nå har jeg kjøpt meg domene og en exchange mail hvor jeg vil flytte over alle mail og kontakter fra hotmailen og gmailen. I tillegg vil jeg ha exchange mailen og hotmail koblet til på outlooken som er på pcen. Noen som har tips for hvordan dette kan gjøres smertefritt. Har holdt på i flere timer uten hell.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å koble til Hotmail til Outlook må du installere noe som heter Outlook Connetor (link)

Og for å koble til Gmail kan du følge disse rettnings linjene som er tatt fra denne guiden. (link)

Først må du logge deg på Gmail, klikke deg til Settings og Forwarding and POP/IMAP. Nesten nederst under IMAP Access: velger du Enable IMAP. Husk å klikke på Save Changes for å lagre endringen.

Så åpner du Outlook og klikker Verktøy oppe ved verktøylinjen. Fra menyen velger du E-postkontoer. Velg Legge til ny E-postkonto og klikk Neste. Deretter velger du IMAP og klikker Neste.

Under Brukerinformasjon skriver du inn navnet og e-postadressen din. Under påloggingsinformasjon skriver du inn Gmailadressen i feltet Brukernavn. Skriv inn passordet i feltet under og kryss av for Husk passordet.

Til høyre i samme vindu, under Serverinformasjon, skriver du inn henholdsvis imap.gmail.com og smtp.gmail.com.

Klikk knappen Flere innstillinger. I vinduet som dukker opp klikker du fanen Server for utgående e-post. Kryss av i boksen Server for utgående e-post (SMTP) krever godkjenning. Sjekk også at det er merket av for Bruk samme innstillinger som serveren for innkommende e-post.

Gå til Avansert-fanen og merk begge boksene som sier at Denne serveren krever kryptert tilkobling (SSL). Sjekk at boksen Innkommende e-post endres til 993 og skriv inn 465 i boksen for Utgående e-post. Trekk spaken Tidsavbrudd for server til ca. 5 minutter. Klikk OK og Neste, og deretter Fullfør. Så enkelt er det å få en mye mer brukervennlig Gmail.

Og har du ikke gjort det, bør du laste ned eventuelle oppdateringer til Outlook.

Disse rettnings linjene burde hjelpe deg gjennom prosessen smertefritt. Jeg sier "burde" siden folk har ulik grunnlegende forståelse for hvordan slike koblinger fungerer. Om du har noen spørsmål er det bare å stille dem, jeg husker jeg sleit litt når jeg først skule koble opp mine mail accounter mot outlook, men med litt reasearch går ting som de skal til slutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...