Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) veit ikke om dette blir feil postet, men prøver alikevell:P Jeg hadde tenk opp bestille noen deler fra tyskland i dag som koster ca 3tusen kr+222kr frakt, men så ble jeg veldig skeptisk på skatt/moms, har veldig lite greier på sånt:P så lurte jeg på om jeg må betale noe for å få delene inn til landet. det er vannakjølingsdeler fra nettbutikken aquatuning. pris ca 3000kr Vekt ca 7kg Endret 28. juli 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du må betale speditørs fortollingsgebyr og 25% mva på kjøpesum og frakt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du skal betale 25 % mva (moms) på delene og frakt. Dog skal du ikke betale 19 % VAT (moms i Tyskland) til nettbutikken. Ut fra hva jeg kan se, vil nettbutikken oppgi prisene til Norge uten VAT når du er logget inn med korrekt info. Prisene på sidene er med tysk VAT. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (varekostnad + frakt) * 1,25 + gebyr[*] For deg: 3000 kr * 1,25 + 217 kr ~ 4000 kr (jeg er usikker på hvilket gebyr du må betale til Posten) Prisene fra Aquatuning er uten tysk moms når du er innlogget med norsk konto, slik Bolson skriver. [*] Posten har følgende priser: http://www.posten.no/760.cms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå