Camlon Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Som sagt; ingen har like høy sykefravær som vi nordmenn. Kilde til den påstanden? Jeg har aldri sett statistikk som viser sykefravær for innvandrergrupper og etniske nordmenn. Har du? Edit: Glemte at det er ferie i Norge nå. Endret 30. juli 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Pat Tillman Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Hvor mange av dine 60% er sysselsatt i statlig regi? dvs tiltakt og bedrifter som er utelukkende rettet mot innvandrere? et svært høyt antall og om så virkeligheten var den at de greide å skaffe disse jobbene uten støtte så er vel også argumentet om diskrimering dødfødt. Hvem skal ta seg av alle innvandrerne når de blir gamle og utgjør en "eldrebølge" ? eskimoer og pingviner? Legg forøvrig med kilde til alle disse ville påstandene dine. Ekstrmisme og sinnsykedom er det du lider av. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Nå må jeg bare beklage, men jeg har ikke tid å svare mer. Skal ut å kleppe plen før min bedre halvdelen blir meget irritert på meg Samt hadde jeg tenkt å nyte det lille av ferien min. Endret 30. juli 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hvor mange av dine 60% er sysselsatt i statlig regi? dvs tiltakt og bedrifter som er utelukkende rettet mot innvandrere? et svært høyt antall og om så virkeligheten var den at de greide å skaffe disse jobbene uten støtte så er vel også argumentet om diskrimering dødfødt. Det er ikke 60%. Du må aldri stole på det statsviter sier. Tallene hans er helt feil, ihvertfall følge SSB. Ifølge SSB så ligger de på dette nivået: Afghanistan: 45.7% Irak: 42.5% Iran: 56.8% Marokko: 46.9% Pakistan: 46.5% Somalia: 31.5% Tyrkia: 52.9% Nordmenn: 70.7% (justert for innvandringsbefolkningen) http://www.ssb.no/innvregsys/tab-2010-06-22-09.html De har også tall for de som har bodd her mer enn 7 år. Og jeg kan vise dere at det ikke er spesielt positiv utvikling. Somalia: 19,1 - 34,5 - 35,5 (under 4 år, 4-6 år, over 7 år) Irak: 25,4 - 41,1 - 47,3 Pakistan: 38,3 - 51,1 - 47,1 Iran: 42,3 - 53,8 - 59,1 Tyrkia: 50,0 - 58,7 - 52,6 Afghanistan: 29,3 - 56,2 - 52,3 Marokko: 42,4 - 51,5 - 47,0 Endret 30. juli 2010 av Camlon Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Det er ikke 60%. Du må aldri stole på det statsviter sier. Tallene hans er helt feil, ihvertfall følge SSB. Ifølge SSB så ligger de på dette nivået: Jeg visste at du likte å lyve, men at du var en kronidiot av høyere rang det visste jeg ikke. Jeg skal bare svare for å bekrefte at jeg ikke lyver, men aldri mer skal svare på noen ting som helst fra deg. Du er rett og slett plukkråten når du sprer løgn om meg på dette vise. Skaff deg et liv. Den tabellen bekrefter i stor grad mine påstander. Først og fremst er generell sysselsetting blant alle innvandrere på 61%, noe som er helt i samsvar med mine påstander. I tillegg snakket jeg om ikke-vestlige land og dermed er både Bosnia (sysselsetting 64,4%), Chile (sysselsetting 66,9%), Filippinene ( 60%), India (63%), Iran (56,8%), Kosovo (56,8%), Litauen (74,4%), Polen (69,7%), Sri Lanka (68,2), Thailand (60,3%), og Tyrkia (52,9%) med. Alle disse landene har over 50% sysselsetting, mange av dem over 60%. Dermed er det helt i samsvar med det jeg sa. I tillegg sa jeg at enkelte etniske grupperinger sliter mer enn andre, blant annet somaliere, noe som også stemmer med tabellen. Nedgangen fra den forrige statistikken skyldes i stor grad finanskrisen, der arbeidsledigheten har økt blant alle grupperinger, der i blant etniske nordmenn, og ikke minst somaliere. Det lave sysselsettingsnivået i den afrikanske, og til dels den asiatiske, gruppen må blant annet ses i sammenheng med at en større andel av disse innvandrerne er flyktninger med kortere botid i Norge. Mange av flyktningene og deres familiegjenforente er beskjeftiget med introduksjonsordninger de første par årene de er bosatt i Norge og er dermed utenfor arbeidsstyrken. Av den grunn har botiden i Norge større betydning for sysselsettingsnivået i disse gruppene enn den har for dem fra EØS-landene, der mange er arbeidsinnvandrere og er i jobb kort tid etter ankomsten. Men også andre faktorer enn botid innvirker på sysselsettingsnivået i noen grupper. Blant innvandrere fra enkelte land i Asia og Afrika er sysselsettingsnivået blant kvinner generelt svært lavt i forhold til mennene, noe som trekker gjennomsnittet langt ned i disse gruppene. Dette gjelder både etablerte grupper, som de fra Pakistan og Tyrkia, og innvandrere med kortere botid bak seg i Norge, som dem fra Afghanistan, Somalia og Irak. Nå er jeg ferdig med dette tullet. Endret 30. juli 2010 av statsviter 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Det er ikke 60%. Du må aldri stole på det statsviter sier. Tallene hans er helt feil, ihvertfall følge SSB. Ifølge SSB så ligger de på dette nivået: Jeg visste at du likte å lyve, men at du var en kronidiot av høyere rang det visste jeg ikke. Jeg skal bare svare for å bekrefte at jeg ikke lyver, men aldri mer skal svare på noen ting som helst fra deg. Du er rett og slett plukkråten når du sprer løgn om meg på dette vise. Skaff deg et liv. Den tabellen bekrefter i stor grad mine påstander. Først og fremst er generell sysselsetting blant alle innvandrere på 61%, noe som er helt i samsvar med mine påstander. I tillegg snakket jeg om ikke-vestlige land og dermed er både Bosnia (sysselsetting 64,4%), Chile (sysselsetting 66,9%), Filippinene ( 60%), India (63%), Iran (56,8%), Kosovo (56,8%), Litauen (74,4%), Polen (69,7%), Sri Lanka (68,2), Thailand (60,3%), og Tyrkia (52,9%) med. Alle disse landene har over 50% sysselsetting, mange av dem over 60%. Dermed er det helt i samsvar med det jeg sa. I tillegg sa jeg at enkelte etniske grupperinger sliter mer enn andre, blant annet somaliere, noe som også stemmer med tabellen. Nedgangen fra den forrige statistikken skyldes i stor grad finanskrisen, der arbeidsledigheten har økt blant alle grupperinger, der i blant etniske nordmenn, og ikke minst somaliere. Det lave sysselsettingsnivået i den afrikanske, og til dels den asiatiske, gruppen må blant annet ses i sammenheng med at en større andel av disse innvandrerne er flyktninger med kortere botid i Norge. Mange av flyktningene og deres familiegjenforente er beskjeftiget med introduksjonsordninger de første par årene de er bosatt i Norge og er dermed utenfor arbeidsstyrken. Av den grunn har botiden i Norge større betydning for sysselsettingsnivået i disse gruppene enn den har for dem fra EØS-landene, der mange er arbeidsinnvandrere og er i jobb kort tid etter ankomsten. Men også andre faktorer enn botid innvirker på sysselsettingsnivået i noen grupper. Blant innvandrere fra enkelte land i Asia og Afrika er sysselsettingsnivået blant kvinner generelt svært lavt i forhold til mennene, noe som trekker gjennomsnittet langt ned i disse gruppene. Dette gjelder både etablerte grupper, som de fra Pakistan og Tyrkia, og innvandrere med kortere botid bak seg i Norge, som dem fra Afghanistan, Somalia og Irak. Nå er jeg ferdig med dette tullet. At du mente jeg var en kronidiot er vel ingen ny ting. Du hater tross alt alle mennesker som ikke har dine meninger. Alle som ikke har dine meninger er rasistier, idioter og alt mulig. Selv om du blir potte sur hver gang du må forsvare dem. Men du skrev tross alt dette Absolutt ikke. I gjennomsnitt er godt over halvparten av de sysselsatt. Mange av innvandrer grupperinger ligger på godt over 60% i sysselsettingsstatistikken. Det er meget bra tall tar vi i betrakting at mange av de er diskriminert i jobbsammenheng, mange av de ikke har fått arbeidstillatelse enda, samt at mange av de sliter med både språket og psykiske problemer etter traumer de har opplevd i landet de kommer fra. Den eneste etniske gruppen som har ligget lenge på under 50% i sysselsetting er somaliere der sysselsettinger ligger på ca 45%. Svaret på dette har jeg allerede gitt. Og jo, det finnes nasjoner som gjør det bra, men det var ikke dem vi snakker om. Du har jo sagt selv at hvitere grupper ikke blir diskriminert i ansettelseprosessen, f.eks. Polen som du lister over som ikke-vestlige land. Altså, det er snakk om muslimske grupper. Vi snakker tross alt om asylinnvandring. Og de gjør det ikke spesielt bra som vist over. Hvis det er så bra tall, hvorfor er de tallene som nevnt over som de er? Faktumet er at det er elendige tall, spesiselt med tanke på at Norge har masse oljepenger. Tenk om vi ikke hadde det og ville hatt problemer med arbeidsledighet som Sverige. Hvor mange somaliere tror du hadde vært i jobb da? Bare for å illustrere forskjellen olje har hatt for Norge. Sverige har ikke hatt olje og til sammenligning ligger ikke-europeriske innvandre på en yrkesdeltagelse på 45%. Sammenlignet med 80% av befolkningen som helhet. (litt annet aldersgruppe) Dette inkluderer grupper som gjør det bedre, f.eks. Kinesere og Chilenere. Og teorien din om botid er også ganske svak. Jeg ga deg tallene som viste for de som har bodd under 4 år, mellom 4-6 år og over 7 år. Faktisk, mange av de gruppene falt etter at de har bodd lengre i Norge. Jeg tror ikke det bare handler om botid. Og med så lave sysselsettingstall så Pat Tillman helt rett i at de ender opp med å leve på etniske nordmenn. Endret 30. juli 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Tråden stenges. Den er opprettet av en "gammel kjenning", som dere sikkert har merket ikke ønsker å oppføre seg slik seg hør og bør på diskusjon.no Jeg ønsker egentlig å fjerne alle spor, men da må det ryddes mange gode innlegg. Ellers vil jeg anbefale statsviter og camlon å ta seg en prat og bli enige om at å kalle hverandre navn ikke trengs. Det er da vel nok å ha forskjellige meninger? Om det ikke er nok, vil premien være ferie fra forumet - så håper dere klarer å holde dere i skinnet. Husk at dere har blitt spilt opp i denne tråden av et godt gammeldags troll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg