Luskelars Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hver gang jeg starter maskinen, så kommer "New CPU installed, please press F1 to configure or F2 to load defaults and continue". Når jeg trykker meg inn i BIOS, får jeg ikke stillt inn noe på CPU, men får fikset andre ting som fx. å sette opp S-ATA disken min til IDE (ikke RAID, for det kan man jo ikke bygge med en disk...), PnP OS osv. Så trykker jeg F10 for "save and exit", eller går til exit-menyen. Maskinen starter på nytt, og igjen må jeg inn i BIOS.... Anyone? Batteries er helt i orden. Maskinen ellers er forøvrig; P4 2,8Ghz/533 1GB 2700 DDR (2 * 512) 160+160+120+120+120+15GB hdd... Abit GF4 4800 Enermax PSU Audigy2 Ekstra RAID-kort DV500 +++ Edit; skrivefeil... Lenke til kommentar
froebe Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Når du kommer inn i bios, manøvrerer du deg til "Advanced". Der går du inn på "JumperFree Configuration". Der står det "AI Overclock Tuner [standard]". Trykk enter og sett denne til [Manual]. Du vil da få opp flere parameter med innstillingsmuligheter, som f.eks. FSB, Ram ratio m.m. Håper dette får deg i gang. Lenke til kommentar
Luskelars Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Får fremdeles valget mellom "F1 to enter setup...", og jeg må gå inn og forandre de parameterene jeg må. Eneste jeg trenger å tenke på er egentlig å sette opp S-ATA til IDE istedenfor RAID (PnP OS, AGP Size etc. er jo ikke "viktige" ting...). På F10 og restart så er alt inne (selvom jeg må trykker F2 for å "loade defaults"), så det virker bare som om jeg mister BIOS-infoen hvis jeg starter maskinen på nytt eller slår helt av. Kan ikke skjønne at det kan være noe annet enn et def. batteri?? Hjalp ikke noe med manuell setup av FSB etc. i "Advanced"... Flere forslag? Lenke til kommentar
froebe Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hmm... Har du prøvd å resette CMOS? Fremgangsmåten er beskrevet i manualen (ved bruk av jumperen på hovedkortet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå