toorbjoornjoorde Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hei! jeg har kjøpt cerwin vega xls-28. også lurer jeg på om jvc super-a drar de? kal kjøpe ny forsterker snart men den har ikke kommet enda takker for alle svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Disse høytalerne liker forsterkere med bra med krefter for å spille godt. Hvis du kan linke en side med spesifikasjon på den Super saken din så kan sikkert noen ta en titt. Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) okei men hvordan forsterker burde jeg bruke på de da? også lurer jeg på om cerwin vega ve-15f er bedre en xls-28? forsterkeren burde helst vere på www.hifiklubben.no Endret 28. juli 2010 av toorbjoornjoorde Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er det samme forholdet på CV som alle andre høytalere, de spiller penest med en forsterker som er for stor. De gamle CV høytalerne DC-15 etc var mest komfortable med forsterkere på over 2x200watt, men det er mulig at xls-28 er lettere å tilfredstille. Det beste du kan gjøre er vel strengt tatt å dra på HiFi klubben og høre på noe av det de anbefaler, det blir fort klart som dagen hvilke forsterkere du vil putte i kofferten da. Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 okei var cerwin vega xls-28 et dumt valg viss jeg skal høre på litt roligere musikk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 CV er rock/pop høytalere og mangler mye i lydbildet hvis man f.eks klinker på en cd med klassisk musikk, det vil høres helt ræva ut på et par CV høytalere. Det finnes mange gode høytalere på markedet som er bedre allround høytalere enn CV. Dali og B&W er 2 meget gode merker hvis man finner riktig modell. Men som sagt, alt avhenger av hva man lytter mest til og hvilke lyd preferanser man har. Du kan jo også lytte til andre alternativer på HiFi klubben hvis du er redd for at du har gjort et bomkjøp. Andre høytalere er ofte heller ikke like kresne på hvor store forsterkere de trenger for å spille pent. Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 ja hører mest på rock og techno. men vet du noen bra modeller av Dali og B&W? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er lenge siden jeg var oppdatert på slike ting. Stereo er noe man kjøper kanskje 2 ganger i livet og mitt har jeg hatt i nesten 20 år nå og det funker like bra som den dagen det blei pakka opp. Kjøper man kvalitet så holder hifi nesten evig. Det høres jo ut som om du liker musikk som trives på CV høytalere også så jeg skal ikke forvirre deg for mye heller. Men det er mange andre lyd mennesker her inne som nok kan kommer med spesifikke tips ang både høytalere og forsterkere. Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 ja! takk for hjepla tror jeg går for dali concept 6 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg tror strengt tatt at du vil bli mer fornøyd med de Dali høytalerne. Personlig så synes jeg at CV blir for ensformig og har for store mangler i lydbildet. 1 Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) ja Endret 29. juli 2010 av toorbjoornjoorde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå