Gå til innhold

drar jvc super-a cerwin vega xls-28?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det samme forholdet på CV som alle andre høytalere, de spiller penest med en forsterker som er for stor.

De gamle CV høytalerne DC-15 etc var mest komfortable med forsterkere på over 2x200watt, men det er mulig at xls-28 er lettere å tilfredstille.

Det beste du kan gjøre er vel strengt tatt å dra på HiFi klubben og høre på noe av det de anbefaler, det blir fort klart som dagen hvilke forsterkere du vil putte i kofferten da.

Lenke til kommentar

CV er rock/pop høytalere og mangler mye i lydbildet hvis man f.eks klinker på en cd med klassisk musikk, det vil høres helt ræva ut på et par CV høytalere.

Det finnes mange gode høytalere på markedet som er bedre allround høytalere enn CV. Dali og B&W er 2 meget gode merker hvis man finner riktig modell. Men som sagt, alt avhenger av hva man lytter mest til og hvilke lyd preferanser man har.

Du kan jo også lytte til andre alternativer på HiFi klubben hvis du er redd for at du har gjort et bomkjøp.

Andre høytalere er ofte heller ikke like kresne på hvor store forsterkere de trenger for å spille pent.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg var oppdatert på slike ting. Stereo er noe man kjøper kanskje 2 ganger i livet og mitt har jeg hatt i nesten 20 år nå og det funker like bra som den dagen det blei pakka opp.

Kjøper man kvalitet så holder hifi nesten evig.

Det høres jo ut som om du liker musikk som trives på CV høytalere også så jeg skal ikke forvirre deg for mye heller.

Men det er mange andre lyd mennesker her inne som nok kan kommer med spesifikke tips ang både høytalere og forsterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...