Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HK eller minnet?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig satt sammen en pc med dette hovedkortet og med disse minnebrikkene.

Til å begynne med hadde jeg ingen problemer, men jeg syntes å skimte under oppstart at det sto "ddr 3 1066mhz". Så da gikk jeg inn i BIOS og fjernet "auto" på hastighet, og satt hastigheten til DDR3 1600mhz som minnet faktisk er. Dette funket fint en stund, og jeg gikk fra 7.6 til 7.8 i windows experience greia på minnet.

Nå får jeg av og til blåskjerm ved oppstart, og noen ganger rekker jeg å starte windows, også får jeg blåskjerm etterhvert. Dette problemet forsvinner hvis jeg setter hastighet til auto.

Så det jeg lurer på da, er minnet skadet, eller sliter hovedkortet mitt med 1600mhz minne? BIOS er flashet til nyeste versjon, og det står at HK støtter opp til 2000mhz (oc).

Noen som skjønner noe av dette? Har nettopp plaget komplett med en hdd som tok kvelden etter 2 dager (kjøpt samtidig som minnet), så vil helst ikke plage de unødvendig med minnet =)

Mvh

Klompen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at minnetidene er riktige i BIOS: 8-8-8-24

Se også etter en innstillig "XMP" (Intel Extreme Memory Profile), aktiver den.

Åj, tusen takk! :D Ser ut til å ha gjort underverker *bank i bordet*.

Satte på XMP, og i den profilen som kom av seg selv var det riktige timings og spenning.

Har bare hatt pc'n på i 15min da, men den virker veldig stabil. Kjørte WEI uten problemer.

Fikk 7.8 på minnet - og det er vel normalt for 1600mhz?

Bittelitt off topic, men får 5.9 på HDD, som er en Raptor 10.000 rpm - er ikke det litt lavt? Er det noe jeg har kløna med i BIOS der også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...