Gå til innhold

Fortsette med AM2?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Riggen min begynner å dra på årene nå, og da tenkte jeg at jeg kunne bytte ut noen komponenter, men er AM2 alt for gammelt for dagens spill? Tenker da på Just Cause 2 og BF BC2.

Kjører dette oppsettet atm

MSI KN9 SLI Platinum (AM2, ikke AM2+ utgaven)

AMD Athlon x2 5600+

4GB DDR-sd Corsair

Nvidia 8600GTS 512mb

400W PSU som fulgte med kabinettet

Budsjettet mitt er ikke stort, så kan jeg bare bytte ut grafikkortet, eller må jeg bytte til AM3 og kjøpe større PSU for å få en merkbar effektøkning?

Mvh

Athey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det smarteste er nok å prøve å bytte skjermkortet da det er den enheten som betyr mest for spillytelsen.

Såfremt maskinen takler PCI express kort så vil man jo også hvis man finner ut at det ikke funker tilfredstillende kunne bruke det nye kortet i en ny maskin.

Man skal dog ha tunga rett i munnen da et for kraftig skjermkort ikke vil funke skikkelig pga at de kraftigste skjermkortene krever en veldig rask/kraftig cpu for å fungere skikkelig.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Et 5770 havner vel på rett over tusenlappen hvis du leiter litt, og siden du antagelig må bytte power så ville jeg nok tatt i litt på det siden powersupply vanligvis er den komponenten man kan ha lengst glede av. Et 650Watt av god kvalitet skal holde til selv de beste skjermkortene fra ATI. Corsair HX powersupplyer er en serie som får vedlig mye skryt, spesielt 650watts utgaven da den er veldig stillegående i tillegg til at det leverer den spenningen det skal.

Lenke til kommentar

Du må absolutt ikkje bruke 1k kr på en ny PSU.

Dersom den du har er en god en så burde den være nok til dine behov, dvs alt annet enn de kraftigste kortene i crossfire/SLI.

Ifølge MSI sine supportsider så er det ikkje så mye å hente på en prosessoroppgradering: http://eu.msi.com/index.php?func=prodcpu2&prod_no=251&maincat_no=1

Men ett nytt skjermkort vil kunne gi deg en fin boost, det du har begynner å bli ganske gammelt og sigent :innocent:

For inntil 1k kr skulle vel dette være ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...