Maxto Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis du skulle kjøpt deg nytt utstyr bestående av: Laptop Stasjonær maskin Router (Trådløst er vel per deff. usikkert. Men vi tar det med) Mobiltelefon Abonement til både mob. og isp Du skal prioritere sikkerhet og økonomi er ikke et tema Hadde også vært spennende å hørt synspunkter rundt hvorfor du ville valgt de produktene/leverandørene du gjør og hvilken programvare du ville valgt eller unngått. Hmm dette hadde vel også vært en ide for en artikkel på hardware eller amobil også? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hva legger du i ordet sikkerhet? Fremdtidsrettet? Kundeservice? Garanti? Software/brukervennlighet (anti-virus aka sikkerhet) Hehe ble veldig mye ting jeg assosierte med ordet, men men Lenke til kommentar
Maxto Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg lot spørsmålet være ganske åpent for å få flere til å komme med synspunkter (som brukervennlighet som jeg ikke hadde tenkt på ). Men i utgangspunktet tenkte jeg på sikkerhet mot at uvedkommende skulle få tilgang til dine data og ved å la prisen være uvesentlig regnet jeg med at garanti og kundeservice ble dekket (selv om jeg vel etter å ha tenkt litt har innsett at dette ikke alltid er tilfelle) Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg lot spørsmålet være ganske åpent for å få flere til å komme med synspunkter (som brukervennlighet som jeg ikke hadde tenkt på ). Men i utgangspunktet tenkte jeg på sikkerhet mot at uvedkommende skulle få tilgang til dine data og ved å la prisen være uvesentlig regnet jeg med at garanti og kundeservice ble dekket (selv om jeg vel etter å ha tenkt litt har innsett at dette ikke alltid er tilfelle) Noe ligger i hardwaren, men det aller meste gjøres på softwaresiden; kryptering, brannmurer, anonymitet osv. Tror faktisk ikke denne råden har noe for seg i denne delen av HW nettopp av den årsaken. Du kan selvsagt kjøpe routere, harddisker osv som har en del innebygget sikkerhet relatert til å hindre uautorisert tilgang til dine data. Et forslag til oppsett er vanskelig å få til uten å ramse opp en mengde software - og man ender fort opp her i denne delen av forumet. Jeg foreslår at du prøver der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå