9ls1 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg har lyst til å kjøpe en stasjonær pc som kan brukes til å spille de fleste spill. jeg spiller i hvertfall css, og wow... har sett litt på komplett, men er ikke helt sikker på hva jeg trenger. jeg kan gjerne bygge selv for å spare penger. kan gjærne gå litt opp i pris. eks: disse pcene fra komplett, hvilken av disse er å anbefale? hvordan skjermkort bør jeg ha? intel eller AMD? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 De 3 nederste på sida er ihvertfall ikke så værst. Et enda bedre alternativ er PC i deler - AMD Phenom II X6 1055T AM3 4GB DDR3, Radeon HD 5850 1GB, 64GB SSD, 500GB, 890FX-chipset, + S.T.A.L.K.E.R., pris 8790kr. Denne pakka er veldig mye maskin for pengene. Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) De 3 nederste på sida er ihvertfall ikke så værst. Et enda bedre alternativ er PC i deler - AMD Phenom II X6 1055T AM3 4GB DDR3, Radeon HD 5850 1GB, 64GB SSD, 500GB, 890FX-chipset, + S.T.A.L.K.E.R., pris 8790kr. Denne pakka er veldig mye maskin for pengene. mn jeg må ha OS i tilegg? Endret 29. juli 2010 av 9ls1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Å ta og fjern den siste kommentaren din asap hvis ikke blir denne tråden stengt iløpet av kort tid. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Det bør ikke oppfordres til slike ting her, og spørsmål om det blir ikke besvart. Ja, du trenger OS. Det følger ikke med. Jeg lagde et utkast til en Starcraft PC til en annen fyr her. Ta en titt på den Starcraft PC I tillegg må du legge til et 460 GTX graffikkort. Det gir veldig mye for pengene, men prisguiden har litt trøbbel med akkurat det kortet hehe. Det kommer totalt da på 7500, men da har du 500 til frakt o.l Endret 29. juli 2010 av Maccan Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hvordan er denne PCen? Komplett pc noen som ikke passer? noe jeg kan spare penger på? lønner det seg med SSD brikke? er XFX bedre enn Saphire, eller noen andre? takk Endret 29. juli 2010 av 9ls1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Til spill så vil ikke en SSD gi noe ytelsesøkning. SSD er knall for respons på programmer, lasting av filer, oppstart av windows etc. Oppsettet du linker ser rimelig greit ut forresten, jeg har ikke sjekket om minnet er kompatibelt med hovedkortet men det antar jeg du allerede har gjort. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Som regel er det liten forskjell på XFX/Sapphire/HIS osv. De fleste kortene er nesten bare reference kort som har fått en liten dytt på kjernefrekvensen og slapsa på noen klistre merker. Det du betaler for er bundle (spill, adaptere etc.) og garanti. Så etter en stund, (som nå) kommer det nye kort med nye kjøleløsninger osv som skal yte bedre. Noen er også mer tilrettelagt for overklokking, men jeg antar at det ikke er et tema for deg. Jeg anbefaler deg forøvrig en i5 750 og ikke 6xx serien. Å spandere på seg en 460 GTX vil også kunne gi en betydelig ytelses økning for spill Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 ok takk for all hjelp. men er det ikke bedre med en kraftigere dual-core, enn en 2.8Ghz quad-core til spill?? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det er virkelig ikke lurt å kjøpe noen 2 kjerner i dag altså. Selv om de fleste av dagens spill ikke utnytter så mange kjerner så har ikke prosessoren så mye å si for spillytelse generelt. Derfor er det viktig å heller ha en CPU som kan utnytte potensialet i graffikkortet ditt. En i5 er en knall CPU til spill. Bare for å ha det på det rene Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Det er virkelig ikke lurt å kjøpe noen 2 kjerner i dag altså. Selv om de fleste av dagens spill ikke utnytter så mange kjerner så har ikke prosessoren så mye å si for spillytelse generelt. Derfor er det viktig å heller ha en CPU som kan utnytte potensialet i graffikkortet ditt. En i5 er en knall CPU til spill. Bare for å ha det på det rene det er jo en i-5 da, mn jeg burde heller gå for en quad, ok.. Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) hva bør jeg se etter når det gjelder HK, hva er forskjellen på et til 500kr og ett til 1500kr? hvilket skjermkort bør jeg ta? er det stor forskjell på EVGA til 1700kr og Gainward til 2200kr? Her er mitt nye forslag... Endret 31. juli 2010 av 9ls1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Forskjellen på dyre og rimeligere hovedkort er som regel funksjoner, antall porter til diverse kommunikasjon og i noen tilfeller kvalitet på de innebygde komponentene som f.eks lydkort. Man bør se på hva slags behov man har og velge et hovedkort som fyller disse behovene som f.eks kanskje man trenger USB3 fordi man ønsker å bruke eksterne disker med slik teknologi. Det samme gjelder strengt tatt for skjermkort. Hva skal man bruke det til? Trenger man ytelsen i ett dobbel gpu kort hvis man ikke spiller? Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) ok, takk Endret 31. juli 2010 av 9ls1 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 det er jo en i-5 da, mn jeg burde heller gå for en quad, ok.. i5-750 er en quad core kjære deg, og gå for noe lavere enn det er å jobbe mot hensikten i en gaming PC til 8k Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) det er jo en i-5 da, mn jeg burde heller gå for en quad, ok.. i5-750 er en quad core kjære deg, og gå for noe lavere enn det er å jobbe mot hensikten i en gaming PC til 8k Dette er ikke quad-core..... i-5 det var den jeg mente, fra det første forsalget mitt... Endret 31. juli 2010 av 9ls1 Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 men nå er det vel bedre å slenge i bittelitt til for å få denne isteden for Mitt forslag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå