Luchy Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Skal kjøpe meg en bærbar nå som skolen starter. Den skal bli brukt mest til skolearbeid, men samtidig så ønsker jeg at den skal kunne greie å kjøre spill samtidig. Forhåpentligvis så skal den kunne greie å kjøre f.eks Battlefield: Bad Company 2 på ganske så høy grafikk. Har satt budsjettet mitt til 8000, men kan alltids gå til 10000 skulle jeg føle for det. Har selv sett rundt på nettet, men greier rett og slett ikke bestemme meg. Har utrolig stor interesse for Sony Vaio, men vet ikke om Vaio modellene fra 8000-10000 er gode nok til det jeg ønsker. Har også sett på Acer Aspire TimelineX 5820TG. Har vært innom å sett litt Dell hvor jeg har fant på Dell Studio XPS 16. Hvis dere har noen gode forslag så sleng dem inn. Endret 2. august 2010 av Luchy Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Den maskinen med best ytelse og kvalitet pr krone idag er ASUS G73JH 17.3" HD+ Radeon HD5870, Core i5-450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW,webcam, BT,W7 Home 64-bit, pris 10995kr. Den har det raffeste skjermkortet fra ATI/HD 5870 og klarer alle spill i høy oppløsning/innstillinger. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Nydelig PC rett og slett. Fristet veldig mye. Likte veldig godt designet og at ventilasjonen slipper ut all den varmen luften bak og ikke under som etter det jeg vet er veldig vanlig. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 hvis ikke er denne ganske lik, litt billigere, og veier en del mindre http://www.advance.no/Item.aspx?id=4735439 Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Den så ikke så værst ut, men jeg ha aldri sett det merke før. Noen som har erfaring med MSI? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 MSI er kjent merke det, og skal ikke være noe dårligere enn resten, men jeg tror jeg ville valgt asusen. Forresten er det ingen laptoper idag som blåser luften ut under laptopen. De tar inn luften under, og blåser ut bak som oftest. Noen blåser den ut på en av sidene. En vifte som blåser nedover ville resultert i en veldig tykk laptop Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Hmm er hvist jeg som har tenkt feil rett og slett. Men ja, ser ut til at jeg velger Asus'en så fort lønningen kommer inn, men i mellomtiden kan dere godt komme med flere forslag hvis noe skulle dukke opp Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hmm er hvist jeg som har tenkt feil rett og slett. Men ja, ser ut til at jeg velger Asus'en så fort lønningen kommer inn, men i mellomtiden kan dere godt komme med flere forslag hvis noe skulle dukke opp sitter på lillebrorern til msi gx740 nå jeg. helt grei den vil jeg si. men skal du ha maskinen til skolearbeid, og drive å dra med deg maskina på skolen hele tia er vel egentlig verken asuses eller msi'n helt det store. begge har grusom batteritid, msi'en bråker litt mye, mens asusen er megadiger. tror du bør gå for noe med byttbar grafikk. sånn at du kan sitte å surfe/skrive i word uten at bateriet slukes. mener på at hp-envy maskinene kan dette. ta en titt på den her i såfall: http://advance.no/Item.aspx?id=4729380 radeon 5850 og 5870 er bygget på akuratt samme kortet, og ytelsesforskjellen er ikke veldi stor(i min gx640 har jeg klokket 5850 forbi 5870's frekvenser uten store tempearaturendringer). ser du får quad prosessor, mer ram og fullhdskjerm på den her og. kan vel ikke skade. den koster jo 12k da, men den finnes i billigere versjoner vet jeg Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Skal være ærlig å si at HP er jeg ikke stor fan av rett og slett. Når det gjelder batteritid så bekymrer ikke det meg noe særlig. Har for det meste ladderen koblet til uansett. Så må jeg vel nevne prisen. 12500kr blir litt i høyeste laget dessverre ved tanke på andre utgifter jeg har nå i August. Endret 30. juli 2010 av Luchy Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Som nevnt i det forrige innlegget mitt så finnes det ikke bedre maskin til den prisen enn Asus G73, jeg mistenker også at vi vil se en prisøkning på disse modellene i tiden som kommer da Asus pleier å sette opp prisen på populære modeller.(Ref, X77JA) Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hvordan vil Acer Aspire TimelineX 4820TG 14" HD LED fungere med nye spill? Legger til denne settningen som er skrevet av en som har prøvd ut denne pc'en: "Har jo prøvd å kjøre Crysis på veldig høyt kvailitet. Bortsett fra Shade og Shadow (på høyt) ingen AA. Den kjørte på 22fps - 28fps. (med overclocking) Så denne pc kan kjøre nesten alle spill DX10 på høy kvalitet. Borderland, NFS Shift, Mass effect 2 og Modernwarefare 2 har jeg også prøvd. " Stemmer det han/hun sier? Endret 30. juli 2010 av Luchy Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 4820TG har et HD 5650 grafikkort som er det minste kortet som kan anbefales til nye spilltitler idag. Det skal klare alle nye spill i medium innstillinger. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) For hvis jeg ikke ender opp med å kjøpe Asus'en så ser jeg akkurat nå på Acer Aspire TimelineX og Sony Vaio VPC-EB2S1E For mere info om Sony Vaio Er det noen stor forskjell mellom disse? Endret 30. juli 2010 av Luchy Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Da vil jeg takke de som har hjulpet meg til nå! Har bestemt meg for å kjøpe ASUS G73JH 17.3" HD+. Endret 2. august 2010 av Luchy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå