Øsse Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Videoer som er tatt opp med min mobil (SE k850i) lagres tydeligvis i MP4 formatet. Når jeg viser videoene på mobilen så får jeg opp når de ble tatt opp med dato og klokkeslett. Kopierer jeg en slik fil til min datamaskin klarer hverken filbehandleren eller VLC å finne igjen den informasjonen. Hvordan er denne infoen lagret på mobilen og hvordan kan jeg flytte den til PCen? Mitt Canon Ixus 80 IS lagrer videoer i AVI-containerformatet og lager et lite JPEG-bilde ved siden av som inneholder metadataene i en THM-film. Jeg finner ikke noe tilsvarende på mobilen, og ifølge Wikipedia støtter MP4-formatet metadata. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Metadataene jeg var ute etter lå i filen likevel. Jeg fant de vha. exiftool. Det som likevel er litt snodig er at rapportene fra exiftool og mobilen selv avviker fra hverandre med omtrent 2 timer. Det varierer også. Det spiller ikke så stor rolle--det er datoen som er viktig--men snodig er det likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå