Gjest member-63169 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Var like før jeg kjøpte meg en imac i7 27" i vår, men bestemte meg for å vente til den ble oppdatert. ser den er oppdatert nå i både ytelser og pris ... 17000 vil jeg havne på ca med studentrabatt. Er litt skeptisk til ytelsene på en slik maskin, de bruker vel bærbar-hovedkort? bruker iallefall samme ram'en. Hvis jeg skulle lage en pc med samme ytelse, hvilken pris ville jeg komt på ca da? (skjerm har jeg så trenger ikke kjøpe) Noe i denne klassen kanskje? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323837 Grunnen til at jeg vil ha mac er at jeg ikke liker windows, og vil bruke logic studio (trenger mac os x da) men synest prisen er stiv selv om maskinen er superlekker. Kan heller nøye meg med PC med os x installert eller noe. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 PC med OSX er for ekstremt drevne datateknikkere, så hvis du havner i den kategorien så er det bare å kjøre på. Hvis du ikke liker windows kan du jo f.eks legge inn en linux distro som Ubuntu. Du kan jo også kjøre begge samtidig. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Om du skal lage deg en Hackintosh bør du iallefall være 100% sikker på at maskinvaren er kompatibel. Forumet på mac1.no har en slik tråd, du finner den her http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=216800 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 De har oppgradert rammen i nye imac, kjører 1333mhz isteden for 1066mhz De kjører quad core desktop cpuer, veldig god ytelse du får en skjer med ips panel, skulle du kjøpt skjerm alene hadde skjermen kostet 8000-9000kr tastatur + mus 5850 mobilty 1gb ddr5 gpu masse snasne saker. Imacen er den macen apple har som gir mest ytelse i forhold til pris Og du får en av de mest sexye maskiner som finnes. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 De har oppgradert rammen i nye imac, kjører 1333mhz isteden for 1066mhz De kjører quad core desktop cpuer, veldig god ytelse du får en skjer med ips panel, skulle du kjøpt skjerm alene hadde skjermen kostet 8000-9000kr tastatur + mus 5850 mobilty 1gb ddr5 gpu masse snasne saker. Imacen er den macen apple har som gir mest ytelse i forhold til pris Og du får en av de mest sexye maskiner som finnes. Veeet! hadde tenkt å kjøpe en, men etter å ha tenkt meg litt om, 17000 er mye penger! Og den eneste virkelige grunnen til at jeg vil ha mac er fordi da kan jeg bruke logic 9. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 De har oppgradert rammen i nye imac, kjører 1333mhz isteden for 1066mhz De kjører quad core desktop cpuer, veldig god ytelse du får en skjer med ips panel, skulle du kjøpt skjerm alene hadde skjermen kostet 8000-9000kr tastatur + mus 5850 mobilty 1gb ddr5 gpu masse snasne saker. Imacen er den macen apple har som gir mest ytelse i forhold til pris Og du får en av de mest sexye maskiner som finnes. Veeet! hadde tenkt å kjøpe en, men etter å ha tenkt meg litt om, 17000 er mye penger! Og den eneste virkelige grunnen til at jeg vil ha mac er fordi da kan jeg bruke logic 9. Jojo, men det koster da 13-14000 tusen for en vanlig pc med windows hvis du skal ha alt det der (med en god ips skjerm) Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 har skjerm, så slipper å kjøpe ny. er ikke ips skjermen som er grunnen til at jeg vil ha mac, er logic 9. Kommer isåfall til å kjøpe en på komplett etc maks 10000. uten windows, får d gratis av skolen likevel. leopard koster vel en 40 usd fra usa har jeg hørt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Og det finnes ikke lignende programmer for Windows eller Linux? Jeg synes det høres fælt ut å måtte kjøpe en spesiell type maskin kun for å kjøre ett program, men det er nå meg da. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Enig i den, du kan jo kjøpe windows pc, og kjøre OSX virituelt, men da må du ha kraftig maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå