TaZ Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Er til en basseng varmer(diesel)som jeg vil forandre litt på styringen.. Enkelt forklart: Har en 24v krest og en 230v krest i brenneren,når en eller begge disse er aktive så vil jeg ha et reele til å slå inn,dette skal kjøre en pumpe 230v.. Så vil jeg ha en bryter for å kjøre pumpen manuelt på samme reele,må bruke 230v her.. Vil gjøre dette for at det ikke skal være mulig å slå av pumpen før varmeren er nedkjølt,noe den gjør selv etter at den er slått av.(5 min nedkjøling syklus) I dag stå pumpen koblet i en stikkontakt.. Brenneren starter heller ikke i dag vist ikke pumpa går(trykkvakt) Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Ville brukt ett 24V relé, ett 230V relé og bryteren til å styre ett eget 230V relé for pumpen, da er alt galvaniskt skilt. Se vedlagte tegning. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Takker,da var det bare å handle inn deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå