laaano Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Jeg har oppgradert min pc for noen år tilbake med et skjermkort og en ny psu. Og nå har jeg lyst på en ny pc. Jeg tenkte da å bruke disse delene. PSU'en er på 600W og skjermkortet er Gainward Gefore 9800GTX. Jeg har tenkt på disse delene. Bare at prosessoren skal være denne istedet. DVD-brenner trenger jeg ikke. Siden jeg aldri har bygd en hel ny pc før lurte jeg på om alt jeg trenger følger med og at delene passer sammen. Da tenker jeg på kabler og liknende for å kunne bruke pcen. Jeg har også hørt noen nevne kjølepasta og er dette nødvendig. Takk for alle innspill Endret 29. juli 2010 av laaano Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Her ser alt greit ut. Om du ikke skal overklokke, er det liten vits å velge ram som er raskere enn 1333 MHz, siden HK ikke støtter høyere hastighet. Du kan for sikkerhets skyld sjekke på sidene til Asus eller Corsair om rammen er kompatibel med HK. Jeg har alltid unnlatt det selv, men det har gått bra allikevel. CPU kommer med pasta på kjølevifta og kabler til HDD, CD-drev o.l. kommer sammen med HK. Lenke til kommentar
laaano Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Takk for svaret. Mener HK støtter opptil 2300 mhz eller noe slikt på rammen. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det støtter inntil 2200 MHz overklokket, men faktisk så mye som 1600MHz uten overklokk. Det vanlige er 1333 MHz. Da skulle rammen være perfekt. Lenke til kommentar
laaano Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg lurer på noe annet. Er I/O-panel i en fast størrelse? Siden det kortet har USB 3.0 kontakter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå