joeranjensen Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Vurderer å kjøpe meg en "Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB". Jeg skal bruke den for å lagre filmer, musikk og bilder til min htpc. Den har mulighet for tilkobling av to hdd, der den som følger med er en stk. disc på 1 tb. Er det mulig å sette i to stk. større hddèr? Noen som har andre anbefalinger til rimelig NAS? Har også sett på ny router "NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N". Har to laptoper, en htpc, xbox 360 og snart en NAS som skal kobles opp mot nettverket. Tenkte at HTPC og NAS skulle være på kablet nettverk, mens laptoper og xbox skal være på trådløsnettet. Noen som har kommentarer til dette? Har jeg behov for "2,4 og 5 ghz tilkobling, eller vil jeg klare meg med 2,4? tenkte det ville vært fordel med xboxen på 5 ghz-oppkoblingen for mere stabil onlinespillig. Tar godt imot kommentarer og anbefalinger til andre produkter! PS:som dere kanskje har skjønt er jeg litt grønn på dette området:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Håper det er WNDR3700 og ikke 3300 du mener, for førstnevnte er nok best av de og kan flashes av tredjeparts firmware (f.eks DD-WRT). Ser i prisguiden at prisforskjell ikke er stor på de. Behov for 5GHz avhenger av hvor mange naboer du har og hvor mye annet du skal streame. Det koster uansett ikke noe særlig ekstra med 5GHz i dag. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Tutorials Endret 28. juli 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Da tror jeg at jeg går for WNDR3700. Noen som bruker denne ruteren som kan dele erfaringer? er det mulig å streame 720p hd-materiale med den tråløst, eller må/bør det være kablet? hva med trådløs nett til online xbox-spilling? Noen som vet hvilke hard-discer jeg kan sette i NASen som jeg nevnte inledende? Noen som har denne, eller andre alternativer? Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 720p skal ikke være noe problem. Normalt vil det kun være en bitrate på 3-4Mbit. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 NetGear ReadyNAS selges i ulike utgaver med ulike disk-konfigurasjoner. Jeg kjøpte NAS uten disker og så en WD Caviar 2TB ved siden av. Jeg har ikke hatt den så lenge men den fungerer strålende så langt. Når jeg skulle kjøpe fant jeg en liste med kompatible disker på Netgear sine sider. Jeg ser ikke noen spesiell grunn til at ikke hvilken som helst SATA-disk skal virke, men dette er i hvert fall disker NetGear garanterer at virker. Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Tror jeg går for en uten disker og kjøper en 2 tb disk utenom. Kan jeg evt. bruke denne disken? http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/intern-harddisk/sata-35-tom/westerndigital-caviargreen2tbsata/127088.4053/ Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Noen som vet forsjell på: Netgear ReadyNAS DUO RND2110 Netgear ReadyNAS DUO RND2000 rnd2110 med 1stk 1tb-disk selges for kr 1490 på netonnet.no, mens rnd2000 selges for 1390 uten disk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Ser ut som det er samme NAS. De har en uten disk, en med 500G og en med 1000G. EDIT: http://www.netgear.co.uk/readynasduo.php Endret 1. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Da fikk jeg idag pakke fra net on net med wndr3700-routeren og Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB-NASen:) Holder på å konfigurere routeren, men skjønner ikke hvordan jeg skal koble meg til 5ghz-nettet. Det eneste som kommer opp på tilgjengelige koblinger er 2,4ghz. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Gratulerer med ny router. Er du sikker på at trådløskortet på pcen din støtter 5 GHz? Det er ikke alle som gjør det. Om du ikke har det, kan du kjøpe deg Netgear sitt USB-kort, det støtter 5 GHz. (WNDA3100-200PES). XBox støtter bare 2,4 GHz. Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Gratulerer med ny router. Er du sikker på at trådløskortet på pcen din støtter 5 GHz? Det er ikke alle som gjør det. Om du ikke har det, kan du kjøpe deg Netgear sitt USB-kort, det støtter 5 GHz. (WNDA3100-200PES). XBox støtter bare 2,4 GHz. Når det gjelder laptopen så vet jeg erlig talt ikke om den støtter (acer aspire 1810tz) Htpcen er jeg 90% sikker på støtter (asrock ion330) Og xbox slim skal støtte det, og gamle-xboxen skal støtte det hvis jeg har nettverksadapteret med 2 antenner. Rett meg hvis jeg er helt på jordet:) Er det noen plass i kontrollpanelet hvor jeg kan sjekke hva nettverkskortet mitt støtter? Hvis f.eks laptopen skulle støtte det, vil jeg ikke da få opp egen tilkobling i "oppdagete nettverkskoblinger"? Og hvis det ikke støtter det så vil jeg ikke finne det i "oppdagete koblinger"? Har aldri satt meg inn i routeroppsett, så jeg føler meg nokså grønnskolling:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå