Gå til innhold

Feil avspillingstid på .mpg-filer?

Anbefalte innlegg

Problemet her er at filer på eksempelvis 70-80 megabyte avspilles som noen få sekunder, i beste fall opp mot et minutt. Det er en eller annen codec eller noe som slår seg vrang her..

Filene varer egentlig mye lengre, og hvis man flytter markøren et stykke ut i filmen, der hvor det da eksempelvis står 14 sekunder, så vil man komme et helt annet sted (noen ganger, hvertfall) enn det man gjør hvis filmen spilles uten å bli rørt i 14 sekunder.

Har prøvd i Mediaplayer 8 og 6.4, fungerer like dårlig i begge to.

Noen som har lignende problemer?

Hva som må avinstalleres/installeres for at det skal fungere skikkelig?

Her er et screenshot av codecs inne på maskinen..

codecliste.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at dette problemet ikke finnes etter en clean install av Windows, men det er vel en eller annen av codecene som skaper problemer...

Det er vannvittig kjipt å avinstallere og installere alt og ingenting for å se om det fungerer... Så håpte på at noen kjente til dette..

Lenke til kommentar

Sprø opplevelse.... Har nettopp fått problemet selv, og har drevet å styret litt rundt. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekket ut hardware.no for en gangs skyld og det første som slår meg er akkurat denne posten som beskriver nøyaktig det problemet jeg selv sliter med.

Driver å laster ned media player9 nå, men er jo merkelig at det ikke fungerer i bsplayer heller. Filene har forøvrig funket før, plutselig så skar det seg... Jeg har nylig innstalert en update til pinnacle studio 7, kan dette ha noen innvirkning?

Lenke til kommentar
Sprø opplevelse.... Har nettopp fått problemet selv, og har drevet å styret litt rundt. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekket ut hardware.no for en gangs skyld og det første som slår meg er akkurat denne posten som beskriver nøyaktig det problemet jeg selv sliter med.

Driver å laster ned media player9 nå, men er jo merkelig at det ikke fungerer i bsplayer heller. Filene har forøvrig funket før, plutselig så skar det seg... Jeg har nylig innstalert en update til pinnacle studio 7, kan dette ha noen innvirkning?

Fikk du problemet nå akkurat? Har du installert noe i det siste som har med video å gjøre?

Skriv her etter at du har fått inn nye mediaplayer, hvis du gidder.. Ganske irriterende dette. :shrug:

Edit: så ikke pinnacle greia.. Hmm, det kan jo være.. Hvilke nye codecs kom inn med det proget? Vet du det?

Lenke til kommentar

Samma driten med media player 9.. Merka det j#"a mpg problemet i dag ja, har skjedd en sjelden gang med divx filer før, men da har jeg bare fikset det i divfix..

Men har det noe med kodeker å gjøre? Er det så mange kodeker i sving når man spiller av vanlige mpg filer da?

Eneste programmet jeg klarer å spille av filene normalt i er forøvrig virtualdub.. Sjekket filen for feil i g-spot også, ingen feil funnet.

Har ikke snøring på hvor feilen kan ligge, mulig det er noe kodek problemer, men merkelig at det oppsto nå.. Har ikke lagt inn kodeker på dritlenge, annet en den updaten til pinnacle, men vet ikke om den la inn noen flere kodeker eller hva den gjorde..

Å ja, sinnsvakt irriterende...

Lenke til kommentar
Samma driten med media player 9.. Merka det j#"a mpg problemet i dag ja, har skjedd en sjelden gang med divx filer før, men da har jeg bare fikset det i divfix..

Men har det noe med kodeker å gjøre? Er det så mange kodeker i sving når man spiller av vanlige mpg filer da?

Eneste programmet jeg klarer å spille av filene normalt i er forøvrig virtualdub.. Sjekket filen for feil i g-spot også, ingen feil funnet.

Har ikke snøring på hvor feilen kan ligge, mulig det er noe kodek problemer, men merkelig at det oppsto nå.. Har ikke lagt inn kodeker på dritlenge, annet en den updaten til pinnacle, men vet ikke om den la inn noen flere kodeker eller hva den gjorde..

Å ja, sinnsvakt irriterende...

Jeg har ikke noe særlig peiling på hvordan ting dekoderes osv, så skal ikke uttale meg om dette sånn sett.. Men det er jo et eller annet program eller noe man installerer som påvirker avspillingen, da kun for mpg.

Når jeg tenker meg om oppdaterte jeg Windows Movie Maker til versjon 2 her om dagen..

Lurer på om det har noe med det å gjøre..? Får prøve å avinstallere...

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om så innstalerte jeg nettop Adobe Premiere 6.5.... Kanskje jeg skal avinstalere det å teste da?

Gjør det nå, skal poste resultat snart..

Ja, det installerte jeg og for noen dager siden.. *venter i spenning*

Lenke til kommentar

Har nå avinstalert premiere 6.5 og restartet maskinen.. Problemet er der fortsatt... Mulig premiere la inn noen nye kodeker som ikke ble fjernet når jeg avinstalerte, men uansett merkelig at ting skal skjære seg fordi man har innstalert premiere..

Operativsystemet jeg kjører er win2k btw.

Lenke til kommentar
Har nå avinstalert premiere 6.5 og restartet maskinen.. Problemet er der fortsatt... Mulig premiere la inn noen nye kodeker som ikke ble fjernet når jeg avinstalerte, men uansett merkelig at ting skal skjære seg fordi man har innstalert premiere..

Operativsystemet jeg kjører er win2k btw.

Hmpf.. Det var merkelig. Hva slags avinstallasjon tok du? Regner med at man kanskje må fjerne de filene man ofte får spørsmål om man skal fjerne, ved manuell avinstallasjon.. Delte .dll filer, som de kalles når man skal fjerne de.. Avskrekkende men nødvendig å fjerne, I guess.

Tok du automatisk eller manuell avinstallasjon?

Jeg finner ikke helt ut hvordan jeg skal fjerne Windows Movie Maker her jeg, så.. O_o

Sitter forøvirg med XP Pro her.

Lenke til kommentar

Da er det heller bedre å bruke en annen codec pack som for eks. Ace eller K-Lite, siden Nimo kan føre til problemer for enkelte. Ace codec pack har forøvrig en funksjon som kalles agressiv remover som fjerner alle codec som er innstalert på maskinen før den så innstalerer codecene.

Denne funksjonen er selvfølgelig valgfri å kjøre, men jeg vil anbefale å bruke den, hvertfall i dette tilfellet. Det har også noe for seg å velge compact da man innstalerer Ace, for å heller fylle på med eventuelle andre codec manuelt.

Lenke til kommentar

Fjern alle "codek", start så en film i WMP og la den automatisk laste ned nye "codek" etter behovene til filmen/videoen du ser.

Jeg lar den selv laste ned, og har alltid virket... Men har forøvrig problemer med at filmen kan henge seg litt fast i et bilde før han fortsetter, men nå er det kun filmer jeg har lastet ned hvor dette skjer ofte. Kan det være min feil, eller kan det være en feil som er på filmene?

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

ENDELIG!!

Innstalerte Ace codec pack Pro som bushdevil nevnte, kjørte også den agressiv remoer. Nå funker allt perfekt! Eneste negative er at den også la inn et partre spillere jeg har fra før, så jeg må få fjernet de, men ellers er allt i tipp topp stand..

Takk for hjelpen, men lurer på om det samme oppstår om jeg innstalerer adobe premiere 6.5 igjne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...