hvakrg Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Har ett I&S 3U kabinett av denne typen som kjører en TV-server, men jeg sliter med å få god luftflyt i kabinettet. Problemet er at den har to vifter bak som blåser luft ut av kabinettet, men ingen vifter i front så den eneste lufta som blir dradd inn der er den som kommer gjennom strømforsyninga, er det noen som har bygget i dette kabinettet og funnet ei god løsning? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvis du ikke har problemer med at maskine overoppheter så ser jeg ikke helt problemet. Du kan evt sette inn kraftigere vifter bak. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har same kabinett til filserveren min. Har løyst litt av varmeprolemene med å kappe hull der strømforsyininga står. I toppen så varmen fra den går rett ut. Har og laga et 140mm hull over cpu vifta og montert ei 140mm vifte som blåser luft inn., og bytta bakviftene til noen kraftigere. Fungerer veldig fint. Sjøl om det står 4 hdd'er inni. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Ok, skal se nermere på de løsningene da. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Ok, skal se nermere på de løsningene da. Takk skal du ha. Tar sjansen på å kapre en gammel tråd: Hei! Hvordan er dere fornøyd med dette kabinettet? hvakrg; fikk du orden på kjølingen? Sitter selv på trappene å skal anskaffe meg et serverkabinett til heimen som skal fungere som ruter/brannmur og filserver. Trenger plass til standard ATX HK og helst standard PSU, samt opptil 4stk 3,5" disker pluss en liten SSD. Har bygget noen maskiner med Chieftec sine rack-kabinetter og er ikke akkurat imponert over ymse løsninger de har valgt. En himla mange skruer å holde rede på, helt annerledes enn det man finner på Chieftec sine vanlige kabinetter... Har sett litt på Intel og Antec sine kabinetter også, men spes Antec er ganske dyre..:-) Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Endte opp med å kjøre uten topp-deksel foreløbig ihvertfall. Men ett par ting, jeg er usikker på at det å kjøre filserver og brannmur på samme server er så smart, jo flere ting du kjører på brannmuren des flere sårbarheter er det å utnytte. Og hvorfor tenker du å bruke en SSD i denne serveren? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Endte opp med å kjøre uten topp-deksel foreløbig ihvertfall. Men ett par ting, jeg er usikker på at det å kjøre filserver og brannmur på samme server er så smart, jo flere ting du kjører på brannmuren des flere sårbarheter er det å utnytte. Og hvorfor tenker du å bruke en SSD i denne serveren? OK. Ikke permanent løsning, mao Synes dette kabinettet ser ganske pent ut, samtidig som det virker til å ha ganske bra med plass? Har en server som jeg kjører ClearOSpå idag, og det er denne jeg vil ha inn i rack. Både kabinett og PSU er for gammelt, og står ikke helst i stil med resten av innholdet. Har satt opp en god slump slike maskiner rundtom, og har brukt det selv i noen år, uten problemer av noe slag. Erfaringene fra brukerne av slike systemer forteller også om minimalt med problemer, så... Flere gode argument for å kjøre SSD på systemdisk: Strøm/varme/støy er jo ting man vil ha minst mulig av på en maskin som skal gå 24/7, samt at ymse tjenester som f.eks databaser tjener stort på å stå på SSD. Greit nok at man kan laste en god del av dette opp i minnet, om man har nok av det, men å bruke SSD som en utvidelse av systemminne er fremdeles en godt rimeligere løsning enn å dytte inn mer minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå