Gå til innhold

Student pc, tips?

Anbefalte innlegg

Skal studere til høsten, og til den anledningen trenger jeg en PC/Mac.

Max pris : 6-9k

Krav: God til å skrive på, kjører Football manager 11 smooth :), den må være stillegående under forelesninger(Notere) og holdbar i noen år er alltids en fordel !

Siden jeg bor i Nord-Norge og flytter om ca 2uker, vil jeg helst ha den før jeg flytter.(Selv om dette ikke er en stort problem) :)

Kom med forslag :)!

Mvh Meg selv

Liten edit: God Touchpad er viktig :)

Endret av Ruby91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus UL30VT, UL30A eller U35JC .

13,3"

6-8 timer batteritid

Stille - ved kontorbruk

VT og JT kan du spille 3d krevende spill på.

koster mellom 5-8k for disse pc'ene.

Jeg har selv UL30VT og er kjempefornøyd. Løp og kjøp.

**** U35JC var det, ikke UL30JT

Endret av Nikern
Lenke til kommentar

Har sett litt på Acer Aspire TimelineX 5820TG - http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02176/acer-aspire-timelinex-5820tg

Noen som har erfaringer med denne?

Eller denne? Acer TimelineX 3820T?

TimelineX serien til Acer har fått bra tilbakemelding av brukere, men det er også kjent at Acer ikke har den beste byggekvaliteten på maskinene sine. Ville vært interessant å lese tilbakemeldingene fra folk som har en maskin i TimelineX serien når de har hatt den i flere måneder, da er det ikke sikkert at de er like fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har sett litt på Acer Aspire TimelineX 5820TG - http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02176/acer-aspire-timelinex-5820tg

Noen som har erfaringer med denne?

Eller denne? Acer TimelineX 3820T?

TimelineX serien til Acer har fått bra tilbakemelding av brukere, men det er også kjent at Acer ikke har den beste byggekvaliteten på maskinene sine. Ville vært interessant å lese tilbakemeldingene fra folk som har en maskin i TimelineX serien når de har hatt den i flere måneder, da er det ikke sikkert at de er like fornøyd.

godt poeng oreokjeks! sitter nå og skriver på en timelineX 3820TG. Har hatt den i et par uker og vil si meg enig i påstanden din om at den ikke er solid bygget. Har ennå ikke møtt på problemer som følge av dette, men bestemte meg raskt for å kjøpe pc-forsikring siden også jeg skal bruke den på skolen.

PS: Ruby91, det er forskjell på 3820TG og 3820T. Den modellen med en G på slutten har dedikert skjermkort og vil derfor være et bedre valg om du skal spille ;)

Lenke til kommentar

Gratulerer, var på knippet til å kjøpe samme maskin selv men oppdaget denne her lille perlen. Lite omtalt på forumet men killer specs i forhold til prisen.

PS: Angrefrist er lov :p

Prøvde å søke etter den maskinen på google, nesten alle treff var fra svenske nettsider. Har det noe å si for maskinen (tastatur osv)? La også merke til at den ikke har like bra batteri som U35Jc (4400 mAh vs 5600 mAh).

Lenke til kommentar

¨

Tror det er en spesialbestilling fra Siba-konsernet med eget produktnr. Ikke helt uvanlig i bransjen hvor store partier blir bestilt opp.

Batteriet er kanskje et hakk dårligere men i gjengjeld så har Core i-5 turboboost, dvs dynamisk klokking på CPU. Tror ikke Core i-3 har denne funskjonen. Den har også Nvidia Optimus, noe også U35JC har ville jeg tro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...