livingman Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 hei hallo. når jeg trykker på " batteribruken" får jeg opp at " celle standby" har brukt 32% av strømmen for de siste 10 timene. hva pokker er celle standby ? det er en sony ericson xperia x10 takker for svar. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Høres ut som en elendig oversettelse av "cell standby" aka mobiltelefon i standby. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 ... det står slik " celle-stanby " mobilen har ikke vært mye i standby. jeg har egentlig brukt den over 90% av tiden Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Av det jeg har skjønt så er det faktisk dekningen på telefonen din, under detaljer finner du nemlig følgende info: "Batteri brukt av mobilradio" Aka antenner i hodet mitt Tid på: XXX Tid uten signal: xxx Alt tyder på at dette er antenne aktiviteten på mobilen din, Lenke til kommentar
livingman Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 er det muligt og dempe denne antenne aktiviteten på noen måte ? gikk for jevligt med strøm Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 er det muligt og dempe denne antenne aktiviteten på noen måte ? gikk for jevligt med strøm Hva med å slå av 3G-nettet, og bare bruke GSM. Det kan alltids hjelpe. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 jeg er ikke serligt inne på slike utrykk 3g,gsm kan jeg fremdeles sende mld og div vis jeg skrur av 3g ? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 haha, ja det kan du. Dog vil du ikke kunne surfe på nett og motta mms. Ingen krise, du skrur det bare på om du trenger det. Har nå oppetid på ca 1200 timer, celle-standby har kun brukt 39% av totalt strømforbruk. Skjerm 10%, telefonsamtaler 41% og telefonen ikke i bruk 10%. Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din. Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover. Lenke til kommentar
mrmozz Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 haha, ja det kan du. Dog vil du ikke kunne surfe på nett og motta mms. Det er jo fullstendig feil. Internett og MMS fungerer selvfølgelig uten 3G. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din. Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover. Feil! Alle telefoner jeg har hatt spiser batteri på hytta (dårlig dekning) selv om de ligger ubrukt, og med 3g slått av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din. Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover. Feil! Alle telefoner jeg har hatt spiser batteri på hytta (dårlig dekning) selv om de ligger ubrukt, og med 3g slått av. Utsagnet mitt gjelder under gode forhold. Hvis telefonen stadig vekk må på nett for å oppdatere status, går det selvsagt med strøm. Og jeg snakker strengt tatt bare om radiodelen. Programmer og annnet som trekker strøm vil jo trekke strøm uansett dekningsforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå