Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

OS har blit slettet. hvordan installer OS med USB?

Anbefalte innlegg

Heij, jeg vart sur endag og slåd pcn min, jeg hadde så uflaks at jeg traff hardisken så slått pc'n seg av da, så villa den ikke slå seg på igjen men etter 30 min så starta den igjen da, men det står at jeg ikke har noen OS på pcn og jeg må installer windows system på nytt. og jeg har heller ikke cd rom på pcn som jeg ikke funker. så jeg lurer på om jeg kan installer et OS via usb? vis det går ann hvordan gjør jeg det? og hvor finner jeg et OS som er tilgjengelig for noen timer eller noen dager (slik jeg klarer og ordne pcen min igjen)?

egenhånd, takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men jeg har jo ingen windows som jeg kan laste ned på USB-en min.

så hovr er det jeg kan last ned windows og legg inni USB?

inn på sia der hadde dem ikke noe windows som man kan laste ned, vertfall ikke som jeg såg da.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at harddisken fungerer da?

Vær grei og prøv å skriv bokmål eller nynorsk..

ja harddisken fungerer, men OS har blitt slettet. så jeg trenger windows 7 å legg inni USB for å klare å ordne pc'en min. skjønne?

er ikke så flink til å skriv bokmål, men skal prøv da ;-)

Lenke til kommentar

Så du har ikke Windows 7 platen eller backup CDene som fulgte med pcen?

Da har du en utfordring, siden det ikke går an å laste ned Windows 7 lovlig. (med unntak om du har kjøpt nedlastningsversjonen fra Microsofts egen nettbutikk i England )

Lenke til kommentar

Heij, jeg vart sur endag og slåd pcn min, jeg hadde så uflaks at jeg traff hardisken så slått pc'n seg av da ...

Du kan ha ødelagt harddisken din. Den er ikke konstruert til den type håndtering. At maskinen kommer opp og sier den ikke finner OS tyder også på dette.

Lenke til kommentar

Så du har ikke Windows 7 platen eller backup CDene som fulgte med pcen?

Da har du en utfordring, siden det ikke går an å laste ned Windows 7 lovlig. (med unntak om du har kjøpt nedlastningsversjonen fra Microsofts egen nettbutikk i England )

da jeg kjøpt pc'en så fikk jeg ikke noen cd eller nå sånt.

Lenke til kommentar

Du kan ha ødelagt harddisken din ...

jeg trur ikke jeg har ødelagt harddisken, trenger bare å last ned windows 7 på nytt, men har ingen windows 7. kan sikkert fin noen på thepiratebay men vet ikke hvordan jeg skal legg inn på USB og den fungerer skal fungere som den skal, (vet ikke hvordan jeg skal forklar men håper dere skjønne hva jeg mener)

Har du gyldig lisens på noe OS?

lisens? hva er det for noe?

Endret av Hårek
Fjernet unødvendig sitering
Lenke til kommentar

lisens? hva er det for noe?

Du kjøpte pcen med Windows 7 ferdig installert? Det er ikke noe du har lastet ned fra nettet?

Lisens = betalt programvare (eller NRK lisens f.eks), uansett man har betalt for det man bruker, i ditt tilfelle Windows 7

Lenke til kommentar

Lisens er det samme som gyldig kode til feks. win7,står vel på en lapp på pcen en plass..

http://wintoflash.com/download/en/ Dette programmet legge win7 på en USB minnepenn for deg,så booter du bare fra USB etterpå..Meget enkelt å bruke...

oja, ja jeg har en plasster under pc'en der det står serial nr til windows 7.

hva heter programmen? det er flere program inn på sia der sjøh.

Lenke til kommentar

Du kjøpte pcen med Windows 7 ferdig installert? Det er ikke noe du har lastet ned fra nettet?

nei nei jeg har ikke installert win 7 på noen nett side. da jeg kjøpt pc'en så hva den windows 7. har ikke installert noe ulovlig på pcen min nei. grunnen til jeg vil installer en windows 7 for 2-3 dager er fordi jeg har sånn dere plaster (lisens) under pc'n som jeg kan gjør win 7 aktivitert. hvis du skjønner hva jeg mener da

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

.

hva heter programmen? det er flere program inn på sia der sjøh.

Velg en av du under Last version

On du vil laste ned med torrent/ftp eller direkte er eneste forsljellen på di som er under Last version

Velg feks. Last version via FTP:(nr 2)

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hva slags PC er det ?

hp

Velg en av du under Last version

On du vil laste ned med torrent/ftp eller direkte er eneste forsljellen på di som er under Last version

Velg feks. Last version via FTP:(nr 2)

ok takk :)

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

når jeg prøver å sette inn pirat win som jeg har lasted ned får jeg bare feil meldingen her ''Incorrect source of windows files'' :-S går ikke ann å legg inn jo :-/

NB! Husk at vi ikke kan diskutere noe rundt piratkopiering her på forumet.

Moderator

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

når jeg prøver å sette inn pirat win som jeg har lasted ned får jeg bare feil meldingen her ''Incorrect source of windows files'' :-S går ikke ann å legg inn jo :-/

Du får ikke hjelp til piratkopiert programvare her på forumet....

Lenke til kommentar

Ikke skulle det være nødvendig heller, når du har en gyldig lisens. Prøv å få tak i en gyldig installasjonsdisk til windowsversjonen du har, og forsøk denne guiden. Bruk lisenskoden som står på maskinen.

Alternativt kan du få tak i en installasjonsdisk og en ekstern DVD-ROM.

lisens

subst. m lisens () [lɪˈsens]

1 tillatelse til å bruke/utøve noe, fullmakt

søke om lisens

2 avgift, lisensavgift

betale lisens for TV-titting

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...