Gå til innhold

Er nettbanker ekstra trege på sommeren?

Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Kanskje et ganske dumt spørsmål om nettbanker er ekstra trege nå som mange er på sommerferie, men jeg tenker at det kan jo ha en sammenheng.

Jeg har ikke særlig peiling hvordan systemet fungerer, men jeg vet at penger ikke kommer inn på konto utenfor administrasjonens arbeidstid, helligdager og helger.

Jeg tror ikke at de sitter å trykker "ok" på en og en transaksjon, men man må vel ha bemanning i bankene for at tranasksjonene skal gå effektivt unna?

Grunnen til jeg lurer er fordi elprice.no tilbakeførte penger til min konto i går på formiddagen, og i dag kl 14:30 er de enda ikke å se på konto.

Min mor som har samme bank som meg førte over 500,- kr i dag formiddag, men de er enda ikke å spore på konto.

Vanligvis tar det maks en halv effektiv arbeidsag før pengene vises på konto - uavhenngig av hvilken bank hver part har. Dersom noen med samme bank som meg (nordea) har ført over, så har det pleid å ta toppen 20 minutter før de vises på konto.

Bare evig irriterende å sitte her blakk og vente på penger som aldri kommer inn på konto :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, ingen grunn til at nettbanken er ekstra treg på sommeren.

Banktranser går som vanlig hele året de, bortsett ifra rundt helligdager o.l. som du nevner. Transaksjoner går jo automatisk med forskjellige kjøringer i løpet av døgnet.

Internt i samme bank bør transen gå rimelig kjapt. Ring Nordea du... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...